1

Onderwerp: Beginnersvraag: Hello Kitty-taart - witte achtergrond

Hallo, ik ben helemaal nieuw in het taartenbakken. Jullie leuke website heeft me er toe aangezet voor het 1st een bumba-taart te bakken voor m'n neefje en nu wil ik een hello kitty-taart bakken voor m'n dochtertje die binnenkort 1 jaar wordt. Wat gebruik ik het best als witte achtergrond? Ik heb gelezen dat ik het best rolfondant gebruik als het echt wit moet zijn maar ik vind dit precies zo zoet. Dit is echt puur suiker. Hoe kan ik marsepein wit kleuren? Of zijn er andere opties? Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Re: Beginnersvraag: Hello Kitty-taart - witte achtergrond

Ik zou gaan voor de Marshmellowfondant. Wel zoet maar met een frisse vulling heerlijk!! Mona citroentoetje bijvoorbeeld!
Je kunt ook extra blanke marsepein kopen maar dat is toch niet helemaal wit..

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

ik vind witte marsepein verschrikkelijk om mee te werken. Vanaf nu zeg ik ook tegen al mijn opdrachtgevers dat ik dan dubbel bekleedt. Eerst een laagje marsepein en dan een laagje fondant, voor het uiterlijk.
Sowieso vind ik fondant er mooier uitzien, maar als het wat kleur heeft zie je dat wat minder, maar om witte marsepein te krijgen moet er zo ontzettend veel kleurstof doorheen, dat het net natte witte krijt lijkt :S

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Het idd niet fijn om mee te werken, witte marsepein. En het is ook niet echt wit en het ziet er niet echt egaal uit. Maar van fondant houd ik ook niet echt. Wat Tirza zegt, laagje marsepein+laagje fondant, ga ik ook eens proberen.
En marsepein wit kleuren, daar begin ik niet meer aan. Wat een drama! Voor wit gebruik ik de voorgekleurde marsepein.

5

Ik denk dat ik de marshmellowfondant eens ga uitproberen. Ik was ook al van plan citroenvulling te gebruiken. Dus ben benieuwd. Alvast iedereen bedankt voor de reacties!

6

Ik gebruik altijd witte marsepein en ik kleur het nog zelf ook.. Vind het nog wel meevallen, gewoon zorgen dat je crisco in huis hebt..