1

Onderwerp: Taart met slagroom als vulling invriezen?

Ik moet voor half aug. een Shrek taart maken, maar ben dan op vakantie. Dus ik heb voorgesteld de taart in te vriezen. Ik heb dat al vaker gedaan en vind het altijd prima lukken. Maar nu is mijn vraag:

Hoe blijft slagroom na het ontdooien? Is dat nog wel lekker of wordt dat slap en waterig?

Wat vinden jullie?

Groetjes,
Chantal

2

Re: Taart met slagroom als vulling invriezen?

Slagroom wordt waterig. Maar misschien dat je er weinig van merkt als het alleen de vulling beftreft. Zeker niet met slagroom opmaken en dan invriezen.

Ik denk dat ik botercreme zou nemen als vulling ipv slagroom. Dan weet je zeker dat je het zonder problemen in kan vriezen (en ontdooien).

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Alleen slagroom heb ik nog nooit gedaan, ik heb wel een taart ingevroren met frambozenmousse en die kwam er gelukkig helemaal goed uit. Ik zou net zoals Carin voor de zekerheid kiezen voor botercreme of banketbakkersroom die laatste kun je ook supergoed invriezen.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Ik heb wel eens slagroomtaart ingevroren en die komt er altijd wel goed uit. Ik stop er wel altijd klopfix in, misschien is dat de truc.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ik vind het zo moeilijk! Het is voor een opdracht. Ze vond het al jammer dat het geen verse taart zou zijn maar ingevroren (omdat ik op vakantie ben) en wil heel graag slagroom als vulling....
Als het misgaat heb ik een ontevreden "klant" :(

6

Volgens mij moet het wel lukken, bij de supermarkt kun je toch ook bevroren slagroomtaarten kopen? Die zijn altijd best lekker.

gebruik dan aangevette slagroom