1

Onderwerp: Pandancake vullen?

Hallo lieve medebaksters!!

Ik heb een paar vraagjes:  wil graag een pandancake bakken voor iemands verjaardag. Nu vraag ik me af of je de cake ook kan vullen en bekleden? Zo ja, met wat?

De cake is behoorlijk luchtig, zakt alles dan niet in? Ik zat zelf eerlijk gezegd te denken aan een kokosvulling (kokosmelk en maizena). Maar zou ik het daar ook mee kunnen afsmeren? Of wordt het allemaal te zoet?

Wil het vrijdag afmaken en zaterdag afleveren... Help? Iemand ideetjes?

De bakgroetjes!! :)

"Het leven is niet eerlijk, maar bedenk wel: soms is het oneerlijk in jouw voordeel" Peter Ustinov

2

Re: Pandancake vullen?

diegene lust ook pandan cake? want dat is nl niet iets wat iedereen lust... en mij is ooit verteld dat je het flinterdun moet eten dus dat lijkt me lastig met vulling.

maar ben er zelf niet zo dol op dus misschien iemand advies die t wel lekker vindt?

3

Yep! :Y  Degene lust erg graag pandan cake..

Je hebt volgens mij ook een soort pandancake wat er "pudding-achtig" uitziet....ben er niet zo heel erg in thuis, maar ik denk dat dat de gestoomde versie is?

Maar ik heb zojuist het eea gegoogled en heb iets gevonden wat zo te zien gevuld is met kokos-iets.. :) Dus dat kan wel!

Misschien dat er mensen op dit forum zijn die hier  wat meer ervaring mee hebben, ik bak zelf nog niet zo lang. Heb wel regelmatig een pandancake gebakken, maar die eet ik het liefst zo "uit het vuistje"  :9

Smaken verschillen! Gelukkig maar!! :Y

"Het leven is niet eerlijk, maar bedenk wel: soms is het oneerlijk in jouw voordeel" Peter Ustinov

4

Mijn advies is om er geen 'taart'van te maken. Ik ben van molukse komaf (half) en vind het heerlijk, maar niet iets om te 'vullen'.Ik ben overigens geen expert hoor..op dit gebied
Je snijdt geen échte punten maar plakjes en het lijkt me een moeilijke smaak om iets passends qua vulling bij te vinden. Al klinkt je vulling niet verkeerd en als iemand er écht heeeeel erg van houdt....

Die puddingachtige pandancake heet Kwee lapis en is niet op dezelfde basis gemaakt, dit is op basis van Ketan Meel.

Ik denk dat hetgeen wat met kokos is gevuld/bestrooid...dat je daarmee klepon bedoeld. Ook ketan meel,hier zit gesmolten rietsuiker in en vervolgens word het het in water 'gekookt' en vervolgens in kokos gerolt. Heb je hier wat aan?

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

5

De pandancake die ik maak (met een pak bij de toko vandaan) is niet echt geschikt om met een vulling te werken. Hij is echt te zacht waardoor de vulling er helemaal in zou verdwijnen!

6

Ik heb een keer een pandancake gevuld en afgesmeerd met kokosbotercreme (verder had ik hem niet bekleed met marsepein ofzo hoor). De kokosbotercreme had ik gemaakt van de botercrememix van de webshop, waarbij ik het water had vervangen door kokosmelk. Ik had er ook nog gedroogde kokos doorheen gedaan. Ik vond het erg lekker!! Succes ermee!

Groetjes, Daphne

7

Halloooooo!!

Jawel, jawel....iedereen bedankt voor alle tips en adviezen!!!!

De taart is inmiddels afgeleverd en bijna helemaal opgepeuzeld....met smaak!!! :9

Wat heb ik gedaan: pandancake gebakken, NIET gevuld maarzoals Daphne zei (thanks Daphne!!) afgesmeerd met kokoscreme. Deze had ik een mooi zachtgroen kleurtje gegeven en de rest mooi aangekleed met vlinders en bloemetjes.

De kokoscreme had ik gemaakt naar het recept van de Cream Vanilla Frosting, maar dan melk vervangen door romige kokosmelk, en vanille aroma door kokos aroma (heeeeeel klein druppeltje!)

Heeeeeeeeeeeerlijk!!!!  :Y