1

Onderwerp: Tips/Advies nodig (BELANGRIJK!!!)

Vandaag een poging gewaagd om een paardje te boetseren voor op de verjaardagstaart voor dochterlief.
Na veel voorbeelden hier van het forum te hebben bestudeerd eindelijk dan een poging gewaagd.
Ben dus niet tevreden over mijn boetseersel, het zat gewoon tegen.
De benen zien er niet uit (wie heeft hier tips voor), lichaam is te dik uitgevallen en de manen vond ik erg lastig te maken, ondanks mijn grote vriend de sugar gun.

Dus wie o wie geeft mij wat tips/advies zodat het echte paard voor op de taart wel mooi/leuk gaat worden

Hier wat foto's van mijn paardje van vandaag

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YRAZCIVB-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AL3NQT63-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YRGWBS8M-D.jpg

Alvast bedankt

Groetjes Esther

2

Re: Tips/Advies nodig (BELANGRIJK!!!)

Ik ben zelf een beginneling en heb nog niet zoveel ervaring met boetseren, maar ik mis een beetje een buikje van het paard.
En ik vind hem er erg mooi uitzien hoor!
Hoop dat je er wat mee kunt.

Met zoete groetjes,
Arina

3 Laatst bewerkt door Nisa's Sas (06-07-2010 20:32)

Ik vind dit ook erg mooi er uit zien. Leuk hoofd.
Ik denk dat je omgekrulde been (voorpoot) te lang is tov de ander. Komt natuurlijk door de vouw, maar dat is het enige wat ik kan bedenken dat er mis zou zijn, want ik vind 'm verder goed gelukt.
Misschien wat dikkere dijen bij de het achterbeen?

Moet je gewoon ff in de kast zetten en over een dag weer kijken, je hebt er vast uren aan gewerkt en ziet zelfs nog alle foutjes die je ook al weer had verbeterd... even een frisse kijk er op doet wonderen, want hij is echt heel leuk.

google anders 's images ligend paard ofzo, misschien dat je dan nog wat ziet...als je het perse wilt...

Groetjes Sas

4

Was me nog niet opgevallen, want ik vind 'm super-cute, maar idd dat buikje een beetje boller, verder niets meer aan doen zou ik zeggen !!

5

Een heel mooi en lief paardje, elk kind is er blij mee denk  :)

6

Ik vind hem best leuk gelukt hoor.

Paar verbeter puntjes;

De hoeven zijn wat klein. Het staat mooier als je ze even dik maakt al de benen, en wat langer, zegmaar.
Ook vind ik de hoek van het hoofdje een beetje apart..
En de buik had best ietsje boller gemogen.
En het bovenste achterbeen heeft zn knie verloren.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)
Misschien helpt het om naar echte pony's (Ik zou specifiek voor pony's gaan, die zijn wat molliger.) te kijken op internet?

7

Wat betreft verbeteringen is het eigenlijk al gezegd. Het hoofdje is iets te rond denk ik al hoeft dat geen probleem te zijn. Niet alle boetseersels zijn levensecht op zijn mooist.

Misschien idd een plaatje zoeken en dan specifiek een getekend plaatje. Dat is misschien makkelijker kijken naar de lijnen.

Maar bovenal is al hij erg leuk  :thumb:

8

Ik vind het een enorm leuk paard, mijn mening: Niets meer aan veranderen, alléén... het been wat je zo raar gebogen vind, juist de andere kant op buigen zodant ze gekruisd zijn

vind hem erg schattig.
ik heb helaas geen tips want ik kan zelf nog niet boetseren.

carpe diem

10

Het is in ieder geval herkenbaar als zijnde paard...dat is alleen al positief toch. De verhoudingen moet je niet al te nauw nemen. Maar bij deze een paar tips: maak het lijfje in de vorm ven een peer. Leg bv de voorbenen naar voren en leg 1 been over het andere ( relaxed!) en laat dan het hoofdje daarop leunen als het waren. Het hoofdje mag een deukje hebben bij de neus ( dus halverwege iets door je vingers laten rollen. Echte paarden hebben ook dikke kaken en een dunnere neus nl.!
En de manen kan je net zo wild/vol/ruig maken als je maar bedenken kan! Bekijk het geel daarbij door de ogen van een kind en hij/ zij is al heel snel tevreden!!!
Trouwens in het lijstje van RIA MC in de How to's hiernaast staat ie volgens mij ook??