1

Onderwerp: Ijstaart, hoe doe ik dit?

ik weet niet of dit in het goede forum staat, maar bij bakken moet hij ook niet echt dacht ik?

krijg de vraag van een goede vriendin of ik voor haar dochters verjaardag een ijstaart kan maken.
nu wil ik dit gerust proberen, en heb in de webshop de mixen en smaakjes gezien. een (kleine) ijsmachine heb ik wel.
maar hoe doe ik dit nu? maak ik vers ijs, of gebruik ik ijs uit de winkel, vers lijkt me lekkerder. moet ik iest van verkruimelde koekjes gebruiken voor de bodem?
kan ik een gewone springvorm gebruiken om de taart te maken en in te vriezen? laten de randen dan wel mooi los?
waarmee kan ik versieren? smelt fondant (bv naam) op het ijs?
en hoeveel ijs zou ik moeten hebben om een ijstaart voor 15 personen te maken?

alvast bedankt voor de tips

Let's have a Cake Good Day !!!

2

Re: Ijstaart, hoe doe ik dit?

ik zou een springvorm gebruiken en onderin en langs de rand bakpapier erin doen , zo kun je hem heel gemakkelijk eruit halen .

je kan een heel dun onder en bovenlaagje van biscuit bakken voor je taart zo kun je hem boven op toch decoreren met fondant of marsepein.

20 cm of 24 cm , lig eraan hoe groot je de stukken wilt snijden.

succes.
groetjes brigitta

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

3

Re: Ijstaart, hoe doe ik dit?

Als je zoekt op "ijstaart" in de rubriek recepten dan krijg je een aantal hits. Misschien zit daar een recept bij wat je leuk/lekker vindt en anders spiek je naar de werkmethode. Het waren iets teveel linkjes om hier te gaan plakken  :)