1

Onderwerp: De lekkerste cake?

Ik wil voor mijn verjaardag een topsy gaan proberen.. nu wil ik hem van cake maken.. sowieso omdat t steviger is maar ook omdat ik cake eens wil proberen als "taart"

Wat is nu de lekkerste cake? Hij zal 3 hoog worden (hoop ik) , dus verschillende ideeën zijn welkom!!

x Joyce

2

Re: De lekkerste cake?

Eigenlijk valt over smaak niet te twisten, het hangt dus van je persoonlijke smaak af. Ikzelf vind een simpele 4/4 cake altijd lekker (gelijke verhoudingen boter/eieren/zelfrijzende bloem/suiker) en anders een kwalitatief goeie cakemix.

3

Nee tuurlijk valt over smaak niet te twisten.. maar aangezien ik nooit cake maak ben ik gewoon benieuwd naar jullie meningen..

Enige wat t zeker niet zal worden is iets met alcohol.. dat eet hier niemand..

De 4/4 zal ik zeker al eens onthouden!

4

Joyce84 schreef:

Nee tuurlijk valt over smaak niet te twisten.. maar aangezien ik nooit cake maak ben ik gewoon benieuwd naar jullie meningen..

Enige wat t zeker niet zal worden is iets met alcohol.. dat eet hier niemand..

De 4/4 zal ik zeker al eens onthouden!

leuk dat je eens een gewone cake /taart wilt proberen ipv kapsel. lekkerrrrr! ik zou beginnen met een simpele vanille/gele cake, die zijn stevig genoeg voor al je projecten! als je wilt stuur ik je een recept - geef maar een gil - maar weet zeker dat zehier in het forum ook wel te vinden zijn.

succes! groetjes, monica

5 Laatst bewerkt door CakeStudio (06-07-2010 13:50)

Even een beknopte handleiding : alles op kamertemperatuur, boter + suiker luchtig kloppen, dan de eieren erdoor, als laatste de bloem erdoor mengen. In een 20cm vorm mag zeker een beslag van 1kg (250 g van alles nemen) tot 1,2kg (300 g van alles nemen). Je kan ook nog wat citroenrasp doorheen het beslag mengen, dit geeft een fris tintje. Vanille toevoegen mag ook altijd natuurlijk.

6

CakeStudio schreef:

Even een beknopte handleiding : alles op kamertemperatuur, boter + suiker luchtig kloppen, dan de eieren erdoor, als laatste de bloem erdoor mengen.

deze gebruik ik ook altijd voor de CC's. Lekker met een zakje vanilliesuiker erdoor

Liefs, Zanoni

7 Laatst bewerkt door Miss Pebble (06-07-2010 14:38)

Ik maak mijn 4/4 voor cupcakes altijd met lichtbruine basterdsuiker. Nóg lekkerder!
En je kunt natuurlijk variëren met kaneel, sinaasappelschil, honing, maanzaad  etc.
Of met chocosnipper, caramelstukjes, noten... maar da's dan weer minder leuk met het in model snijden (neem aan dat je échte topsy turvy bedoeld ;)).

Ik ga het boek van Monica en Saskya van 't weekend eens doorspitten - daar staan echt lekkere dingen in!  :Y

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

Cakes by Petra schreef:

Ik maak mijn 4/4 voor cupcakes altijd met lichtbruine basterdsuiker. Nóg lekkerder!

Dat ga ik eens uitproberen! Bedankt voor de tip Petra!

Liefs, Zanoni

9

Ja ik wil een echte topsy.. liefst nog een wonky maar eerst maar eens topsy  proberen..

Denk dat ik dan idd het 4/4 recept ga doen.. Kan ik daar eventueel ook cacao aan toevoegen voor een chococake?

En wat doen jullie bij cake qua vulling? Of is dat helemaal overbodig?

10

Ik wil ook graag cake gebruiken maar zit ook met de hoeveelheden te klooien, maar 4/4 moet toch lukken ha ha

maar goed vul je de vorm dan ook voor 2/3

Lieve groetjes van Nicole