1

Onderwerp: Aangevette slagroom toef vraagje..

Ik wil morgen op de cupcakes een toef aangevette slagroom doen. natuurlijk in de kleur oranje.

Het receptje heb ik via deze site.

Is er iets waarmee ik rekening moet houden als ik kleurstof toevoeg, alleen een paar keer de slagroom omroeren?

slaat t niet zuur uit?

Ik doe ze in een taartdoos.. hoelang blijven ze dan goed gekoeld in de koeling?

bedankt voor jullie tips en triks..

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

2

Re: Aangevette slagroom toef vraagje..

Ik zou de kleurstof erbij doen vlak voordat de slagroom helemaal geklopt is.

3

Eerst de slagroom kleuren, dan pas opkloppen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Glamour schreef:

Eerst de slagroom kleuren, dan pas opkloppen.

Is daar een speciale reden voor? Volgens mij heb ik het daarna wel eens gedaan zonder problemen,  maar misschien was dat wel een toevalstreffer  ;) !

5

Als je eerst de room gaat kleuren wordt het egaler gekleurd.
Als je pas doet wanneer je room bijna stijf is maar nog niet goed doorgekleurd heb je de kans dat je de slagroom te ver doorslaat. En dat je dan geschifte slagroom krijgt.

6

kiwi schreef:

Als je eerst de room gaat kleuren wordt het egaler gekleurd.
Als je pas doet wanneer je room bijna stijf is maar nog niet goed doorgekleurd heb je de kans dat je de slagroom te ver doorslaat. En dat je dan geschifte slagroom krijgt.

Idd, of je krijgt boter als je te ver opklopt

7

Oke dat is duidelijk, ik had de kleurstof er ook bij gedaan vlakvoor het klaar was!

8

opgeklopte slagroom kleurt niet zo mooi, en dan moet je het lang roeren, met de kans dat het inzakt of doorslaat.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me