1

Onderwerp: hoe gaat dat met een etagere?

Ik ga een bruidstaart maken 4 hoog op een etagere,nou vraag ik me af hoe dat gaat met vullen en bekleden,want er moet een gat in.
Maken jullie al in de biscuit een gat voor je gaat vullen,of toch na het vullen. En hoe doen jullie dat met de fondant?
Hoop dat iemande me een paar tips geeft!!

groetjes Debby

Re: hoe gaat dat met een etagere?

zo, nu kan ik eindelijk antwoord geven na mn bruidstaart van vorige week!! joehoe!!! Kan je wel vertellen, heb er veel van geleerd ;)

Vullen en afsmeren kun je los doen, zoals normaal of al op het plateau, net wat je wilt.

dan moet je het midden bepalen en met een taartboor en anders met een mes oid een stuk uit het midden halen. In je taartkarton kun je een gat knippen vantevoren, knip een flink gaat, zodat je er nooit naast prikt met je taartboor, dat zou zonde zijn.

ik heb de kleinste taarten los beklaad en daarna pas op het plateau gezet, maar bij de 25cm ging dat bijna mis, omdat het gewoon niet handig is als je die nog moet opakken en schuiven enzo, dus de grotere heb ik op het plateau zelf bekleedt.
Dan snij je een klein kruisje in het gaatje wat je hebt gemaakt en vouwt de marsepein naar binnen. en voila, als je hem op gaat bouwen, pillaar er voorzichtig draaiend in doen en hij staat als een huis :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs