1

Onderwerp: Littlest Pet Shop, wat een schattig koppie ook!

Een druk weekendje achter de rug. Niet alleen vierde ik mijn eigen verjaardag zaterdag, de dag erop vierden we ook de verjaardag van ons nichtje, het dochtertje van m'n broer.

Aangezien ik de familie niet met 2 zoete fondanttaarten op rij wilde volvoeren en ik met dit weer én alle bijkomende drukte het mezelf makkelijk wilde maken, heb ik ervoor gekozen voor mijn eigen verjaardag een Nederlands chocobommetje te maken. Nichtje had ik nl. al een Littlest Pet Shop taartje beloofd, aangezien het dametje helemaal stapel is van LPS en onze cadeautjes ook allemaal van LPS waren. ;)

Ik zag er vooraf erg tegenop, zo'n enorm hoofd op een iel lijfje en die grote, gedetaileerde ogen, maar uiteindelijk vond ik het katje toch erg schattig geworden. Ze was helemaal ooooh en aaaah over haar LPS taartje (én de cadeautjes)!  :Y

http://94.100.118.112/1009000001-1009050000/1009005201-1009005300/1009005257_5_92wf.jpeg

http://94.100.123.79/1009000001-1009050000/1009005201-1009005300/1009005270_5_ac7E_1.jpeg

De openslaande punten van de taart vielen me overigens tegen, ik heb de methode van de how to's hier gevolgd, maar daarmee rolde ik de bovenste kleur veel dunner uit dan de onderste kleur. Met als gevolg dat het oranje helemaal door het blauwe fondant te zien was. Aangezien de fondant er ook nog eens erg bobbelig omheen zat en ik met geen mogelijkheid kon smootheren omdat het taartje binnen 2 minuten kletsnat was dankzij het vochtige warme weer van afgelopen zaterdag, heb ik er uit pure nood nog maar een extra laagje blauw overheen gegooid. Dat werkte perfect, alleen zat er daardoor natuurlijk wel een flinke laag fondant om de taart heen. Niet dat nichtje dat erg vond, zoals de meeste kinderen smult ze van alles wat zoet is!  :lol:

Volgende keer misschien toch de onderste kleur eerst wat meer uitrollen voordat de 2e kleur er bovenop gaat?

2

Re: Littlest Pet Shop, wat een schattig koppie ook!

Hééél schattig!

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

3

Wat schattig! :D

Zijn die kattepootjes met uitsterkers gemaakt?
Ik moet namelijk een puppytaart maken en was ook opzoek naar zoiets..

4

erg schattig :Y

5

Erg mooi!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

6

superschattig!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

7

het is echt een schitterende taart geworden!!! :Y

8

Kellaigh schreef:

Wat schattig! :D

Zijn die kattepootjes met uitsterkers gemaakt?
Ik moet namelijk een puppytaart maken en was ook opzoek naar zoiets..

Nee, geen speciale uitsteker hoor. Gewoon ronde uitstekers, één grotere voor het voetkussentje en 3 kleine rondjes uitsteken voor de teenafdrukken. Of wat ook nog kan en ik hier gedaan heb: een hartjesuitsteker voor het voetkussentje.  :+

9

Heel erg mooi! En hoe blijven jouw rondjes zo mooi op het bloemendraad zitten. En blijven de draden zo mooi rechtop staan, hoe lukt je dat?

Groetjes suzanne

10

suuskebab schreef:

Heel erg mooi! En hoe blijven jouw rondjes zo mooi op het bloemendraad zitten. En blijven de draden zo mooi rechtop staan, hoe lukt je dat?

Groetjes suzanne

Uuh niet. In dit geval stonden ze niet mooi vast en rechtop.  :lol:  Om de rondjes vast op het bloemendraad te laten blijven zitten zou je een drupje tyloselijm in het geprikte gaatje kunnen doen en dan het draadje er terug in, en normaal gezien zou ik de draadjes in een rietje, opgevuld met fondant, gestoken hebben.

Beide heb ik deze keer niet gedaan dus het draaide alle kanten op, maar het was een cadeautaartje die ik zelf meenam en pas bij aankomst de draadjes in de taart gestoken. Waarna de taart binnen een kwartier opgesneden was.  :9

11

Vind 'm erg leuk !!