1

Onderwerp: help meee

hallo allemaal

ben pas begonnen met taarten bakken. alleen valt mijn cake erg dunner dat de biscuits die ik op fotos enzo zie. ik heb het recept gebruikt van maizena 5 eieren bloem suiker zout. heb echt alles gedaan wat er op staat maar steeds gaat ie in het midden inzakken?

had igsteren voor de eerste keer mirengue botercreme gerobeerd. het was echt een grap. hij ruikt naar boter e smaakte zo sterk. telkens als ik dan een bloemetje wil spuiten kreeg ik hem niet in stand. het was te zacht. echt een drama

is er iemand die mij hiermee kan helpen???????

Re: help meee

als je taart inzakt in het midden is hij nog niet gaar

Botercreme wordt met dit weer heel snel zacht, dus dat gaat sowieso lastiger

ik heb even een boek erop nageslagen, waarin ze spuiten met MBC, maar daar doen ze veel meer boter erin 175gram eiwit, 250ml suiker, 450 gram boter verder doen ze alles hetzelfde als hier

dus minder suiker en meer boter :/

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

misschien heb je je eieren/suiker niet lang genoeg gemixt voordat je het meel+maizena er door heen spatelde? en zeker het zout niet vergeten! Sinds ik daar goed op let, zakken mijn taarten in het midden bijna niet meer in.

Botercreme moet je ook heeeeel lang mixen voordat de echte botersmaa/geur verdwijnt, meringue heb ik nog niet gemaakt, dus daar kan ik niets over zeggen..

Groetjes, Dorothea.

4 Laatst bewerkt door sana (05-07-2010 08:50)

bedankt dames voor de snelle reactie. kvind dit zo erg dat ik er deze nacht over ben gaan dromen :s

over de botercreme. zoiezo doe ik iets verkeerd met die boter. ik heb hem echt langgggg geklopt met een mixer misschien 20min lang dan nog zag ie er geel uit. welke botercreme gebruiken jullie zodat ie er wit uitkomt lekker en goed stevig.

cake ik heb echt alles gedaan heb deze ochtend maar weer gemaakt deze keer bakingpoeder erbij gedaan. tijdens het bakken ging ie mooi rijzen maar toen ik heb gekeke of er geen deeg aan mijn sate stokje vast hangt heb ik de oven uitgezet en eruit gehaald. twee min later ging ik kijken hi jis weer ingezakt. de cake is 5cm dik :(

sana schreef:

over de botercreme. zoiezo doe ik iets verkeerd met die boter. ik heb hem echt langgggg geklopt met een mixer misschien 20min lang dan nog zag ie er geel uit. welke botercreme gebruiken jullie zodat ie er wit uitkomt lekker en goed stevig.

ik weet niet of je hier wat aan hebt: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … r%C3%A8me/

en op t einde wordt mijn BC net als bnij die vrouw in t filmpje brokkelig, dan nog even doormixen en hij is klaar.
of je BC gelig of wit wordt, ligt oiok aan het merk boter dat je koopt, de ene is gewoon geler dan de ander :Y

groetjes Tirza     

6

Ik gebruik altijd roomboter. En echt wit wordt mijn bc nooit. Meer ecru  :)

Esther68 schreef:

ik bedoelde dat het ook afhangt van wel merk je gebruikt.

maar wit, bij mij wordt het ook niet wit hoor. dat moet je met shortening en boter-essence gaan werken, dan wordt t wel wit

groetjes Tirza     

8

tipsytaartje schreef:
Esther68 schreef:

ik bedoelde dat het ook afhangt van wel merk je gebruikt.

maar wit, bij mij wordt het ook niet wit hoor. dat moet je met shortening en boter-essence gaan werken, dan wordt t wel wit

hmm ok en wat met die cake dan? ik doe er wel bakingpoeder in is dat mijn fout? ik gebruik meel van de aldi of ligt het aan de meel?