1

Onderwerp: nieuweling uit het zuiden

Hallo

Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Alice en kom uit Horst.
Ook ik ben verkocht om mooie en leuke taarten te maken.
Ik heb al een tijdje rond gesneuveld op het forum en ben onder de indruk wat sommige allemaal kunnen maken van biscuit taart.

Ik ben op deze site terecht gekomen omdat ik op zoek ging om leuke kindertaarten te maken, allebei mijn zoons (5 en 1 jaar) hebben lactose- intolerantie en de jongste ook nog koemelkeiwitallergie.
Bij eerdere verjaardagen heb ik zelf wel eens een biscuit-taart gebakken met cremeboter erbovenop, ik vond deze taarten natuurlijk niet zo mooi (durfde ze bijna niet op tafel te zetten om de kaarsjes uit te laten blazen :s ).
Ik hoop hier op het forum heel veel van jullie te leren en inspiratie op te doen.

2

Re: nieuweling uit het zuiden

Welkom alice.

Er is niets leuker dan een zelf gebakken taart te serveren op de verjaardag van de kids :)

3

Ook welkom van mij,

Ik heb net zelf ook even een berichtje gepost.
Toevallig dat jou kinderen ook lactose-intolerant zijn. Wat een crime dan om een leuke verjaardagstaart te vinden he. Vandaar dat ik ook op dit forum terecht ben gekomen.
Ik ben nu ook druk bezig met zoeken naar vullingen die ze mogen hebben. Gelukkig kunnen we hier wel goed tegen de minus-l melk.

Veel plezier met taarten bakken!!

Als het mislukt, probeer je nog een keer, nog eens, steeds maar weer....
En in de tussentijd heeft niemand meer avondeten nodig:)

4

Hoi Elsekebet

Bedankt voor je berichtje.
Het valt niet altijd mee als je kinderen ergens allergisch of intolerant zijn. Met een beetje zoeken lukt het hier goed.
De biscuit kan jezelf heel goed maken zonder melkproducten. Deze maak ik al een paar jaren, maar dan had ik de taart nog niet mooi versierd. Ik deed het alleen maar erop spuiten met vanille of chocolade creme (cacoa, wajang boter en suiker)
De botercreme maak ik met de wajang margarine en in plaats van melk gebruik ik gewoon water. Het is nu veel dingen uitproberen met wat samen kan.
Ik probeer vandaag een piraten taart te maken en dat dan met bastogne botercreme en met een laagje kersenjam. Ik hoop dat deze combinatie lekker is.
De minus-l melk heb ik hier nog niet geprobeerd (wel een goede tip) allebei drinken ze soja melk.
Jij ook heel veel plezier met taarten bakken.