Onderwerp: Bianca is helemaal ondersteboven van Tris!
Eerst maar even de foto's, het verhaal van deze taart komt zo wel ...
12 februari was het dat mijn oud-collega Bianca ineens op mijn mail stond over een bruidstaart. Met een heeeeeeel bijzondere wens: een bruidspaar met het bruidje op haar kop ! Het is natuurlijk onmogelijk om een bruidje op te hangen aan 2 fondante armpjes van de bruidegom, maar met wat tips van Wendy heb ik het toch geprobeerd en....... ben ik er gillend mee op gehouden
! Lichtelijk in paniek heb ik het bruidspaar gebeld dat het echt niet ging en samen hebben we deze 'pose' bedacht! Het is een knipoog naar een stoeipartijtje van het paar na het nuttigen van enkele glaasjes wijn in het begin van hun relatie waarbij zij uiteindelijk nogal hard op de grond terecht kwam en.... daar maanden plezier aan over hield met rug- en nekklachten
En dan nog de bloedhitte van de afgelopen dagen pfff. Deze taart heeft me echt straaltjes zweet uit al mijn porien gekost, gelukkig kon ik in onze -1 redelijk werken, maar ook daar was het wel erg klam en vochtig.
Voor het vervoer ben ik mijn slager en met name hun chauffeur 'Dikke Henk' eeuwig dankbaar ! De taart is keurig met hun koelwagen naar de locatie in Loon op Zand gebracht!
De taart was gevuld met bosvruchtenjam, 2 dunne laagjes, en een dikkere laag bosvruchtenbotercreme (bosbessensorbetsaus en rode vruchten Coebergh ipv water in de mix ) in het midden!
Ik heb de taart zelf gesneden en mocht dus de nodig complimentjes in ontvangst nemen, waaronder een pluim van een bakker!
Eind goed, al goed dus ! Gelukkig, want ik kneep 'm echt een beetje deze keer!
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"