1

Onderwerp: cakedrums bij stapelen?

Beste allemaal,

Binnenkort maak ik mijn eerst bruidstaart. Het wordt een stapel van 15, 20 en 25 cm en 2 losse taarten van 25 cm.

Nu heb ik een klein vraagje over het stapelen. Ik gebruik voor de onderste taart een cakedrum. Welk formaat kan ik daar dan het mooist voor gebruiken? Moet ik voor de bovenste 2 taarten ook een cakedrum gebruiken, of gewoon een taartkartonnetje? Ik wil de randen afwerken met een lint.

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: cakedrums bij stapelen?

stapelen beter met een kartonnetje ertussen denk ik.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

stapelen kan je met kartonnetje ertussen, ik zelf vind het mooi om minimaal 5 cm verschil te houden met je taart.
Als het heel erg warm is kan je ook tussen de lagen cakeboards doen die zijn wat steviger dan kartonnen

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

of cut edge cards, die zijn wat dikker dan een karton, maar dunner (en goedkoper) dan een board.

ik zou de drum 30 cm doen, ik vind zelf altijd mooi als de drum evenveel verspringt als dat de taarten doen :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Maar dan valt de drum vind ik persoonlijker meer op.. terwijl de aandacht weer op de taarten moet zijn ;) haha

Ik vind persoonlijk bij een 25 cm taart, een 27,5 cm cake drum mooi bij.

Die cut edge cards zijn denk ik wel slim! :Y

neuh, vind ik niet, als je de drum ten minste bekleedt niet.... als je hem onbekleed laat, tsja dan valt die idd wel meer op.
Bij deze taart waarbij de verspringing ook 5 cm is en met dezelfde maten als jij hierboven zegt, alleen dan met een 10cm erop heb ik ook een 30 cm gebruikt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PTGGWZ7W.jpg

groetjes Tirza     

7

Prachtige taart  :Y

Dani schreef:

Prachtige taart  :Y

hihi  :o  dank je

groetjes Tirza     

Ik zit ook met open mond te kijken naar jouw mooie taart!

En die mystieke sfeer!

WOH!

Groetjes
Anne

ps. doet haar mond weer dicht

10

tipsytaartje schreef:

neuh, vind ik niet, als je de drum ten minste bekleedt niet.... als je hem onbekleed laat, tsja dan valt die idd wel meer op.
Bij deze taart waarbij de verspringing ook 5 cm is en met dezelfde maten als jij hierboven zegt, alleen dan met een 10cm erop heb ik ook een 30 cm gebruikt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PTGGWZ7W.jpg

Hoi Tirza,

Allereerst wat een prachtige taart zeg! Misschien zet ik er ook nog wel een 10 cm bovenop, maar ik durf eigenlijk niet zo goed 4 lagen te stapelen, daarom heb ik voor 3 gekozen. Mag ik nog aan je vragen hoeveel dovels je gebruikt hebt in elke taart! Ik zal hem op lokatie in elkaar zetten want anders moet hij 2 dagen gestapeld blijven staan en het kan nog wel eens warm worden.

Afijn, ik ga dus voor cakedrums van 30 cm en die bekleed ik dan mee. Als mijn taart maar een kwart zo mooi wordt als die van jou, is mijn missie geslaagd.

11

tipsytaartje schreef:

of cut edge cards, die zijn wat dikker dan een karton, maar dunner (en goedkoper) dan een board.

ik zou de drum 30 cm doen, ik vind zelf altijd mooi als de drum evenveel verspringt als dat de taarten doen :)

Bedankt voor de tip over de cut edge cards, daar ga ik meteen naar op zoek!

12 Laatst bewerkt door taartmonster (04-07-2010 09:23)

Hoi,ik gebruik er altijd 5  1 iets dikkere in de midde en vier eromheen.
Zijn trouwens gewoon lange stokkjes van praxis ff op maat zagen en....whalaaaa.suc6

Www..be-cake.nl
Www.wheurope.hyves.nl

13

Siepie schreef:

Hoi Tirza,

Allereerst wat een prachtige taart zeg! Misschien zet ik er ook nog wel een 10 cm bovenop, maar ik durf eigenlijk niet zo goed 4 lagen te stapelen, daarom heb ik voor 3 gekozen. Mag ik nog aan je vragen hoeveel dovels je gebruikt hebt in elke taart! Ik zal hem op lokatie in elkaar zetten want anders moet hij 2 dagen gestapeld blijven staan en het kan nog wel eens warm worden.

Ik heb voor de onderste lagen in deze taart met deze holle wilton dowels gestut, 4 dowels.  Deze taart is een chocolat mud cake, en is dus zwaarder. Normaal stut ik met maiskolfprikker, daar heb ik de 3e laag van deze taart wel mee gedaan.

ik gebruik dit schema:     * 3 deuvels voor een 10 cm taartje;
    * 4 deuvels voor een 15 cm taart;
    * 5 à 6 deuvels voor een 20 cm taart;
    * 6 à 7 deuvels voor een 22 cm taart;
    * 7 à 8 deuvels voor een 25 cm taart;
    * 8 à 12 deuvels voor een 30 cm taart;
    * 12 à 14 deuvels voor een 35 cm taart.
het aantal dowels zet je die onder de taart. Dus je hebt een 25 waar een 20 cm bovenop moet, dan gebruik je er 5 a 6 :Y

Succes!

groetjes Tirza