1

Onderwerp: dilemma: BC koelkast of niet?

okee, ik heb mijn minitaartje afgesmeert met botercreme en het staat in de koelkast.
ik ga m daarna met rolfondant bekleden.

maar nu lees ik dat ik taarten met botercreme buiten de koelkast moet bewaren anders smelt mn rolfondant.
klopt dit wel?
de bc wordt toch zacht als ik m niet koel, waardoor alles gaat zakken en glijden toch?
of bedoelen ze als de bc je laatste bekleding is? (dat smelt ook..)

(bij deze temperaturen bewaar ik bijna alles in de koelkast. op fondant na)

2

Re: dilemma: BC koelkast of niet?

Fondant kan als bekleding gewoon in de koelkast hoor! Hoe zou dat dan moeten met een bavarois als vulling??  :D

Met dit weer is mijn advies: geen taarten maken  :lol:
Nee hoor, maar wel alles in de koelkast. Botercreme redt het echt niet bij deze temperaturen!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Fondant toch in de koelkast?
Ik dacht dat ie dan smelt?
Ik weet het ook niet, hoor, mijn vriend is over 3 dagen jarig en word al gestresst bij het idee dat ik een taart moet maken met dit weer.

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

4

ja hoor, in de koelkast! als je hem niet in de koelkast doet, dan smelt hij pas met dit weer.

5

ik zet mijn taarten echt nooit in de koeling. Gewoon een bakblik met  een koelelement erin en daar de taart op gaat echt prima, als het zo tropisch is als nu zet ik de ventilator er ook nog indirect op. Dan heb je 's-morgens een mooie uitgeharde stevige taart die dus ook niet gaat condenseren van het temparatuurverschl

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage