1

Onderwerp: Hulp nodig :-) voor planning van gevulde cupcakes en 2 biscuits

Hallo allemaal,

Zou iemand mij kunnen helpen... Aanstaande vrijdag een bruidstaart met 2 biscuits en 40 cupcakes. Op zich een bescheiden bestelling maar ik kom niet goed uit de planning, heb een aantal vraagjes:

1. Wanneer zal ik de cupcakes bakken en vullen? En hoe bewaar ik de gevulde cupcakes met dit warme weer? (gevuld met botercreme)
2. Wanneer zal ik de biscuits bakken (ik wil ze het liefst niet invriezen)?
3. En hoe lang kan mochoubavarois goed blijven?

Ik had zelf de volgende planning voor ogen:

Woensdag -> bakken biscuits en cupcakes en maken van vullingen (monchou & botercreme) + vullen, afsmeren en bekleden

Donderdag -> decoreren van bruidstaart en cupcakes

3. Wat denken jullie? Kan ik al eerder beginnen met bijvoorbeeld de cupcakes? Is dit een goede planning?

Ik hoop dat jullie me een beetje uit de brand helpen!!

Alvast bedankt!

Groetjes Nathalie

Meer foto's van mijn creaties op www.nathalienaomi.mijnalbum.nl

2

Re: Hulp nodig :-) voor planning van gevulde cupcakes en 2 biscuits

Als je de monchoubavarois in de koelkast kwijt kan is dat een goede planning :Y
De cupcakedecoratie kun je al van te voren maken (als het geen toef is tenminste), rondjes uitsteken, decoreren en die leg je er zo op donderdag.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

cucakes de avond van tevoren bakken.
Waarom vul je ze niet met een beetje jam, dat blijft buiten de koeling goed, en hoorde laatst van iemand dat je een kloddertje jam mee kan bakken in het beslag.

Kapsels ook de dag van tevoren bakken, of twee dagen van tevoren, biscuit blijft wel goed. in een pedaalemmerzak stoppen en er uit halen als je hem gaat gebruiken.

4

Ik lees even mee, wil ook graag antwoord op vraag 1.

Verder lijkt je planning ok.

5

1. CC-s zo laat mogelijk bakken, inderdaad zoals Kaar al zegt, de avond van te voren bij. Cupcakes blijven namelijk niet zo heel lang vers, ook niet als je ze luchtdicht verpakt vind ik. Daarvan gaat de smaak niet vooruit.  Je kunt ze vrij snel na het bakken al vullen, ze koelen erg snel af namelijk.

De decoratie van te voren klaarmaken inderdaad. Dan kun je die er zo opleggen donderdagavond.

Dan even kijken hoe warm het wordt do-avond. Ik hoorde van een collegataartenbakster, dat zij afgelopen week  (op de warmste dag) 185 cc-s gevuld moest bewaren gedurende 1 nacht. Zij heeft ze in de taartdozen, in de tocht bij een open deur gezet. Ging prima. Tja, je moet wat!

2. De biscuits kun je e.v. wel woensdagavond maken, en donderdag overdag decoreren.

3. Zou je ook woensdagavond al kunnen maken, als je het maar goed afsluit in de koelkast.

Succes!

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.