1

Onderwerp: Ik snap er niets van, maar word er wel gestressd van.....

Heb een zwetende taart in de koelkast staan :(  Na 2 dagen aan een bruidstaart te hebben gewerkt, nergens last van gehad, en nu 4 taarten in de koeling te hebben staan, 2 stapel en 2 losse taarten is 1 stapel me toch aan het zweten! En de rest niet  :think:

En daar raak ik gestressd van :grr:
Ben bezig met taarten voor een babyborrel en 1 1/2 jaar geleden mocht ik voor hun 1e kindje ook de taarten voor de babyborrel maken. En ik weet niet of er dames zijn die zich dat nog herinneren, maar het kwam er op neer dat echt alles fout ging en ik uiteindelijk een hele nacht door heb gewerkt om de taarten enigzins toonbaar te maken. En nu dit dus weer.....

Ben blij als het morgen 11.00 uur is en de taarten weg zijn  O-)

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

2

Re: Ik snap er niets van, maar word er wel gestressd van.....

Wat voor vulling zit er in die ene taart?

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

gisteren en eergisteren was het warm, gisteren liep de luchtvochtigheid al op, vandaag is het nog hoger. Daar komt het door :/
's middags is de luchtvochtigheid altijd wat lager geloof ik, nu is het 85% morgen middag 50%

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Etspaghet schreef:

Wat voor vulling zit er in die ene taart?

In beide stapeltaarten zit citroencréme en in de losse taarten vanillecreme. Maar ik denk dat ik de oorzaak al weet.
Gisteren met de bruidstaart heb ik telkens het vocht aan de achterkant van de koelkast weg geveegd, en vandaag ben ik dat vergeten. De bovenste taart is namelijk ook aan het zweten geslagen alleen de onderste stapel niet omdat daar de achterkant van de koelkast niet vochtig was....

Heb nu de blazer erop staan en de stapel is bijna weer droog  :Y

Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

5

tipsytaartje schreef:

gisteren en eergisteren was het warm, gisteren liep de luchtvochtigheid al op, vandaag is het nog hoger. Daar komt het door :/
's middags is de luchtvochtigheid altijd wat lager geloof ik, nu is het 85% morgen middag 50%

Dat zou hier niet zo heel veel uit moeten maken. Heb een airco aan staan en die haalt ook het vocht uit de lucht  :shh:
Maar zie berichtje hierboven, volgens mij weet ik inmiddels waar het aan ligt.

oke, gelukkig :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs