1

Onderwerp: Echte meidentaart met eerste strik

Vanochtend vroeg begonnen met bekleden voor het echt heet begon te worden.
Een echte meidentaart voor een dochter van vrienden die vandaag haar 19e verjaardag viert en gek is op roze en stippen etc.
Mijn eerste strik geprobeerd. Ben best trots, maar van bovenaf zie je toch nog wel klodders icing  :s
Gevuld met meringue botercreme en aardbeivlaaivulling  :9
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FMZQAU6Z.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HNRO8468.jpg

Daarnaast nog een taartje om wat restjes op te maken, gevuld met citroenkwarttaartvulling. ik vind de half ronde vormen lastig strak te krijgen...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3AS4WWQ.jpg

Bedankt voor het kijken en voor de inspiratie hier op het forum!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

2

Re: Echte meidentaart met eerste strik

wat een schatje die bovenste roze taart! erg leuk!

en die blauwe is natuurlijk ook erg leuk hoor maar ik heb meer met roze! hihi!

Leuke taarten!
En een mooie strik vooral... :thumb:
Sta momenteel zelf te worstelen met een strik....

4

heel mooi allemaal

5

ik vind de meiden taart echt heel leuk gedaan!

6

Leuk! Ik ben dol op pip-oililiy-taarten. Binnenkort wil ik me ook eens wagen aan zo'n strik. Deze ziet er in elk geval mooi uit!

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

7

Ik vind de icing totaal niet storend overkomen.

Leuk taartje hoor :D

8

Ik vind je strik echt mooi geworden.

Die klodders icing heb ik ook altijd last van... Ik doe er dan altijd balletjes van fondant/ marsepein tussen de lussen. Dan in dezelfde kleur als je gebruikt hebt, staat ook nog eens best leuk!

9

Dank voor jullie leuke reacties!
en dat van die bolletjes, dat is een goed idee, ga ik de volgende keer proberen!

www.label6.nl

10

een prachtige taart  :thumb:
ik ben nu erg aan het worstelen met ook mijn eerste strik, hoe heb jij hem zo mooi omhoog en strak gekregen, ik heb tylose gebruikt al een dag van de tevoren laten drogen en wil net de strik in elkaar zetten en hij zakt zo in en een paar strikken helaas gebroken  :(

11

Nou ik vind ze alle 2 heel erg leuk!!! :thumb:

Pluk de dag!
liefs, Anita

12

icing? Plank je hem daarmee vast?

13

super! :thumb:

14

leuke taartjes

15

joycie schreef:

een prachtige taart  :thumb:
ik ben nu erg aan het worstelen met ook mijn eerste strik, hoe heb jij hem zo mooi omhoog en strak gekregen, ik heb tylose gebruikt al een dag van de tevoren laten drogen en wil net de strik in elkaar zetten en hij zakt zo in en een paar strikken helaas gebroken  :(

hoi, ik heb de striklussen gemaakt van fondant met tylose (dag eerder gemengd) toen laten drogen en dag erna nog een poos in de oven op 50 graden (uur of zo), oven beetje op kier. en toen heb ik hem in elkaar gezet en nog een paar dagen laten drogen met hier en daar een keukenrolpapiertje ertussen tegen het inzakken.
toen heb ik op het moment dat ik de taart versierde nog de rode stippen er op gedaan, en ik denk dat door het vocht van het plakken van de stippen de boel weer een beetje zacht werd, want toen ik hem uiteindelijk op de taart zette, braken er ook 2 lussen en was de strik weer zachter geworden :(
Snel nog weer wat icing tussen de afgebroken lussen en niet meer aankomen en toen ingepakt en afgeleverd....

www.label6.nl

16

Esther1980 schreef:

icing? Plank je hem daarmee vast?

Ja, de lussen plak je als het ware op een rondje marsepein, dan weer rondje erop voor de tweede laag lussen die ook weer met icing vast gaan en dan als laatste een dot icing in het midden en daarin de bovenste lus gezet :Y

www.label6.nl