1

Onderwerp: Cakedrum duur?

Ben ik nou de enige die de cakedrums erg duur vindt?
voor een kleintje ben je al 2,30 per stuk kwijt. als je een taart weggeeft of verkoopt tikt dit toch al behoorlijk aan lijkt mij

of hebben jullie alternatief als onderplaat?
kan me voorstellen dat je bij een grote taart ook mdf kan gebruiken maar bij een kleintje lijkt me dit erg lomp...

2

Re: Cakedrum duur?

Gewoon een stuk karton inpakken met inpakpapier en daar doorschijnende kado folie over. Helemaal leuk en kan je op die manier leuk op jouw taart aanpassen.

Bij een klein taartje kun je ook gewoon mdf gebruiken hoor. Of wat ik ook wel eens doe is een stevige doos uit de supermarkt, bijv. van de meloenen, op maat snijden en bekleden zoals je dat ook bij mdf doet. Als je papier gebruikt in de kleur van de taart vind ik het zelf mooier dan een cakedrum.

4

Nee hoor, die dingen zijn ook erg duur... Maar ze geven net altijd dat beetje extra aan een mooie taart vind ik.

5

Ik gebruik op maat gezaagde mdf-plaatjes, volgens mij zijn ze 8mm dik. Nou, daar kan een beste taart op!

Jacqueline

6 Laatst bewerkt door CakeStudio (03-07-2010 08:37)

kiwi schreef:

Nee hoor, die dingen zijn ook erg duur... Maar ze geven net altijd dat beetje extra aan een mooie taart vind ik.

dat vind ik ook  :)

Als het een weggeeftaartje is, dan heb ik geen probleem met een goedkopere versie, maar voor een klant moet het tot in de puntjes verzorgd zijn vind ik.

Trouwens die bloemistenfolie/cadeaufolie is volgens mij niet eens voedselveilig, de inspectie laat hem in ieder geval niet toe. Er bestaat wel folie op rol speciaal voor de horeca, maar dat zijn grote rollen.

7

ik gebruik sinds kort iets geniaals: plexiglas.
nouja plexiglas is een overkoepelende naam voor het plastic soort. maar er zijn veel soorten die niet giftig zijn!
gewoon bij de gamma kun je PP of PMMA (vaktermen haha mn vriend doet een opleiding waar hij het voor moet weten) halen.
mijn vriend heeft deze platen op maat gezaagd.
ik heb voor elke taartbakvorm nu 1 of 2 platen.
ik vraag ze wel altijd terug hoor!!!!
ben nu bezig met mijn vriend om een systeem te maken. waarin de platen doorzichtig worden en met op de goede plaatsen een gaatje erin. en de plastic dowels maakt hij zo waardoor het inelkaar past. dus het zit niet vast (zodat je hem los kunt halen tijdens het snijden) maar hij is wel stevig en verschuift niet.

klinkt goed toch?
ik zal doorgeven hoe het lukt;)

Enthousiaste groet, Maxime

8

CakeStudio schreef:
kiwi schreef:

Als het een weggeeftaartje is, dan heb ik geen probleem met een goedkopere versie, maar voor een klant moet het tot in de puntjes verzorgd zijn vind ik.

Trouwens die bloemistenfolie/cadeaufolie is volgens mij niet eens voedselveilig, de inspectie laat hem in ieder geval niet toe. Er bestaat wel folie op rol speciaal voor de horeca, maar dat zijn grote rollen.

Is dat echt zo dat het doorschijnende folie niet voedselveilig is?.......

9

Het is niet gekeurd als voedselveilig, het mag dus niet gebruikt worden volgens de inspectie. Je hebt dus geen garantie. Het kan zijn dat het geen enkel probleem is, maar misschien ook wel. Het probleem met kunststoffen is dat sommige samenstellingen chemische stoffen doorgeven aan voedsel zonder dat je dat ziet, proeft of ruikt. Als je een beetje hogere chemie gehad hebt in de school, dan weet je dat de groep kunststoffen onnoemelijk groot is, en ze zijn lang niet allemaal onschadelijk. Daarom gebruik ik enkel dingen die gekeurd zijn.

10

Alexandra13 schreef:
CakeStudio schreef:
kiwi schreef:

Is dat echt zo dat het doorschijnende folie niet voedselveilig is?.......

dat was mij ook niet bekend...

11

Er zijn strenge regels als je iets wil maken dat als voedselveilig kan doorgaan, er wordt ook op toegezien dat de samenstelling niet stiekem veranderd wordt. Het kan goed zijn dat de goedkope cadeau folie identiek is van samenstelling als de voedselveilige, maar zeker weet je dat niet.

CakeStudio schreef:

Het is niet gekeurd als voedselveilig, het mag dus niet gebruikt worden volgens de inspectie. Je hebt dus geen garantie. Het kan zijn dat het geen enkel probleem is, maar misschien ook wel. Het probleem met kunststoffen is dat sommige samenstellingen chemische stoffen doorgeven aan voedsel zonder dat je dat ziet, proeft of ruikt. Als je een beetje hogere chemie gehad hebt in de school, dan weet je dat de groep kunststoffen onnoemelijk groot is, en ze zijn lang niet allemaal onschadelijk. Daarom gebruik ik enkel dingen die gekeurd zijn.

Is het getest dan?

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

13

@Cakestudio & volledig offtopic:
Ik zie nu pas dat je je opnieuw hebt geregistreerd.... Jammer om dat zo te doen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14 Laatst bewerkt door CakeStudio (04-07-2010 11:35)

Marianne schreef:

Is dat verboden dan ? Ik wilde gewoon onder mijn zaaknaam staan en dit kan je niet zomaar aanpassen. Iedereen mag dit weten hoor, ik stond vroeger geregistreerd onder WendyV123.

15

CakeStudio schreef:
Marianne schreef:

Is dat verboden dan ? Ik wilde gewoon onder mijn zaaknaam staan en dit kan je niet zomaar aanpassen. Iedereen mag dit weten hoor, ik stond vroeger geregistreerd onder WendyV123.

Ja, dat is ongewenst. Zie verder je mail.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag