1

Onderwerp: Met dit warme weer: hoe lang tevoren taart uit de koelkast?

Hoi !

Mijn vraag staat al in de titel; Als je taart bakt voor anderen, wat voor tijd adviseer je dan om de taart vooraf uit de koelkast te halen? Meestal adviseer ik met koeler weer een uur, maar met deze warmte? is het dan een kwartier, of een halfuur? Met fondant rechtstreeks uit de koelkast is het te hard denk ik? Met marsepein misschien niet?

Graag jullie ervaringen!

Groetjes, Conny

2

Re: Met dit warme weer: hoe lang tevoren taart uit de koelkast?

Het liefst helemaal niet in de koelkast zetten (dan wel veilige vulling gebruiken).

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Je vraag gaat even naar de rubriek waar hij hoort, Taartdecoratie algemeen.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Ik zet mijn taart niet  in de koelkast. Met dit warme weer zet ik de taart in de schuur dat is bij ons de meest koele plek. Ik doe dan twee koelelementen onder het cakebord.

5

Ah, dankjewel Jozien, dacht de goede categorie gekozen te hebben, maar weer wat geleerd voor volgende keer :).

Groetjes, Conny

6

Maar als je em niet in de koelkast zet.....smelt met deze temp toch je botercreme...? Dia van mij was echt super dun gister.

Ik sla echt een kruisje hoor vandaag.....de barstjes springen erin. in het marsepein.
Maak nooit geen taarten meer met zulk weer!!!! :s

Pluk de dag

7

Ikzelf heb niet echt een koele plek in huis met dit weer, behalve de koelkast :(. En mijn klant voor maandag denk ik ook niet dus tja, wat adviseer je dan? Rechtstreeks uit de koelkast, of hoeveel minuten eerder?

Groetjes, Conny