1

Onderwerp: ff alles op een rijtje

vraag me eigen een paar dingen af

1 hoelang kun je monatoetjes in de vriezer bewaren?

2 hoelang kun je botercreme 1;1 in de vriezer houden

3 hoelang kun je botercreme 1;1 met een toevoeging van padise in de vriezer houden of met saroma enz

4 hoelang kun je aangevette slagroom in de vriezer houden

en dan nog eentje
5 hoelang kun je de mokka enz van padis bewaren als ie open is?
en moet dat in de koelkast?

ik heb natuurlijk wel de lijst met vullingen die in de vriezer kunnen gelezen maar daar staat niks bij over hoelang het in de vriezer kan blijven

Re: ff alles op een rijtje

Ik denk toch wel een weekje allemaal, maar het zal er niet lekkerder van worden.
Hier en daar zal het toch een beetje kapot gaan vriezen door de ijskristallen die ontstaan. Boter zal wel goed gaan, dat heeft een hoger vetgehalte, maar kwark is veel minder vet en zal er echt niet lekkerder op worden.

En ik neem aan dat je patidess bedoelt? Staat er niks op de verpakking dan?

In principe geldt bij invriezen dat wanneer het een hoog vetgehalte heeft, je het langer kunt invriezen. Wanneer het een lager vetgehalte heeft kunnen er dus ijskristallen ontstaan en dat maakt de structuur van het product kapot.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Ik denk toch wel een weekje allemaal, maar het zal er niet lekkerder van worden.
Hier en daar zal het toch een beetje kapot gaan vriezen door de ijskristallen die ontstaan. Boter zal wel goed gaan, dat heeft een hoger vetgehalte, maar kwark is veel minder vet en zal er echt niet lekkerder op worden.

En ik neem aan dat je patidess bedoelt? Staat er niks op de verpakking dan?

In principe geldt bij invriezen dat wanneer het een hoog vetgehalte heeft, je het langer kunt invriezen. Wanneer het een lager vetgehalte heeft kunnen er dus ijskristallen ontstaan en dat maakt de structuur van het product kapot.

ok ik snap hem
dank je wel voor de moeite

invriesvragen---> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs