1

Onderwerp: Eiwitpoeder mee in aubain marie Meringue bc?

ik heb heeel veeeeel topics over meringue bc en eiwitpoeder gevonden, maar kan het antwoord helaas niet goed terug vinden :(

Tot nu toe Meringue botercreme met rauwe eieren gemaakt, maar gezien de hitte nu wil ik het graag met eiwitpoeder maken.
Verhouding gevonden 5gr/30ml water is 1 eiwit.

Maar het rauwe eiwit gaat met de suiker au bain marie verhit worden, moet ik nu dat eiwitpoeder en water en suiker dan samen verhitten of dat eiwitpoeder en water apart eerst koud kloppen en dan de suiker erbij?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

Re: Eiwitpoeder mee in aubain marie Meringue bc?

eerste eiwitpoeder en water mengen met elkaar. Ik roer altijd evenb snel met een garde, want met een vork oid, blijft alle poeder aan je vork kleven. Dan minimaal 1 uur in laten trekken, zodat het samen een eiwit-smurrie kan worden :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Dank je Tirza, de poeder staat nu te weken, maar gaat het daarna mee in de pan ter verhitting of hou ik het koud en klop ik het dan koud op?

www.label6.nl

nee, na dat uurtje werkt het exact hetzelfde als bij vers eiwit. Dus samen met de suiker in een kom en dan met marie kloppen tot de suiker gesmolten is :)

groetjes Tirza     

5

Geweldig, bedankt voor je snelle hulp!

www.label6.nl

6 Laatst bewerkt door Bo2309 (01-07-2010 21:54)

toch nog 1 aanvullende vraag, de creme is helemaal goed gelukt, maar kan ik er nu nog steeds mee afsmeren? ondanks dat het eiwitpoeder met water is vermengd?
ik hoop het, want ik vind hem zo lekker  :Y

sorry overbodige vraag, inmiddels via zoekfunctie teruggevonden dat het kan  :o

www.label6.nl

ja hoor, het water is nu nl geen water meer, maar samen met de poeder is het eiwit geworden, dus ja het kan  :Y

groetjes Tirza