1

Onderwerp: Puzzel van marsepein

Hallo.
Ik ben een (eerstejaars) student van de opleiding Food Design & Innovation.
ik heb een opdracht voor school en wil een puzzel van marsepein maken met daarop een afbeelding erop en hier komt op te staan: Wij gaan trouwen. Het idee is dat je dus stukjes puzzel hebt en wanneer je die in elkaar gaat leggen je dus de tekst en de afbeelding ziet en ziet dat de personen gaan trouwen.

Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan doen. Eerst een heel groot vierkant maken en een figuur op maken en later als de marsepein wat harder is in puzzelstukjes snijden. Of het vierkant met afbeelding maken en dan meteen snijden in puzzelstukjes?
Ik ben nog niet zo ervaren met marsepein dus hopelijk kan iemand me wat tips geven.

Liefs

2 Laatst bewerkt door petrawb (01-07-2010 15:50)

Re: Puzzel van marsepein

kan je niet een print maken op een frosting sheet ofzo en deze dan in puzzelstukjes snijden??? anders zou ik de foto eerst in stukjes knippen en het dan per stukje maken. ik denk dat als het eerst het geheel maakt, het bij het in stukken snijden het loslaat....

3

Re: Puzzel van marsepein

Tja, marsepein wordt niet hard dus ik zou het geloof ik van fondant met tylose maken. Anders past de puzzel niet meer in elkaar..