1

Onderwerp: botercreme mix bewaren

Ik heb alvast de botercreme mix gemaakt (dus water, mix v.d. shop en suiker) maar nog niet de boter erbij.
Nu heb ik niet de juiste vulling dus wil ik morgenavond de taart vullen en afsmeren.

Nu is mijn vraag, kan ik de aangemaakte mix bewaren tot morgen?
Op het pak staat dat ik het minimaal 1 uur moet laten staan dus zou 24 uur ook mogen?

De botercreme afmaken en dan in de koelkast vind ik irritant omdat ik de bc nooit meer zo lekker krijg als vers gemaakt.

Wie kan mij helpen/tips geven!

2

Re: botercreme mix bewaren

Ik heb geen idee...ik zou zeggen gewoon uitproberen. Is het niet meer goed, nieuwe maken.

3 Laatst bewerkt door megan (01-07-2010 11:51)

Ik zou afgedekt/afgesloten het in de koelkast bewaren.
En dan, voordat je er BC van maakt, eerst weer op kamertemp laten komen.

4

Ik heb het nooit met de mix gedaan.
Maar wel met zelfgemaakte bc. dit kan prima hoor, voor gebruik idd. wel weer even op kamertemp. laten komen en even mixen.

5

Ik ga antwoord geven op mijn eigen vraag!
Ik zou het in de koelkast zetten maar dat was ik dus vergeten en vond ik het de volgende dag terug op het aanrecht.
Gelukkig had ik het wel afgedekt met folie.

Alsnog botercreme van gemaakt en het smaakte prima!
Ga ik zeker vaker doen want ik vind het uur wachten vaak zo irritant!

6

Met de bc van de webshop moet je dus een uur wachten voordat je het kan gebruiken? Lijkt me idd. niet handig, gewoon roomboter met poedersuiker is direct te gebruiken en kan ook in de vriezer bewaard blijven.
Ook erg handig!

7

Esther1980 schreef:

Met de bc van de webshop moet je dus een uur wachten voordat je het kan gebruiken? Lijkt me idd. niet handig, gewoon roomboter met poedersuiker is direct te gebruiken en kan ook in de vriezer bewaard blijven.
Ook erg handig!

maar dat is echt niet lekker als een vulling! alleen om af te smeren...
om de taart te vullen moet je toch echt wel de bc van de webshop gebruiken!