1 Laatst bewerkt door nikita14 (30-06-2010 20:31)

Onderwerp: puzelplaatje lamineren?

Hallo,ik heb een paar vraagjes over puzzelplaatjes maken
Ik heb dit nog nooit gedaan maar ik wilde graag liftie gaan maken van bob de bouwer. Nu wilde ik de tekening lamineren kan dit? ik lees dat jullie hem in een hoesje steken.
Ook dacht ik dat er laagjes over elkaar heen gingen klopt dit (soort 3d )of leg je alles tegen elkaar aan Ook zit ik met een probleem want in liftie zitten ramen hoe kan ik dit het beste oplossen gewoon niets of juist heel erg licht blauw zoals in somige plaatjes. http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:v_gzWWLzQY6u3M:http://www.scoutsieper.com/ScoutsIeper/zwaardstam/fun/BobdeBouwer/Lofty.gif

Omdat het bijna 1 kleur is denk ik dat ik het beste met zwarte lijntjes kan werken of niet graag jullie menig
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

2

Re: puzelplaatje lamineren?

plaatje van het figuur dat je wil maken?
over het algemeen mogen veel plaatjes/linkjes wel, zolang het niet naar andere webshops verwijst

gewoon proberen ;)
anders zeggen de modjes het wel

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

3

makkelijkste is om een plat plaatje te maken
dan leg je alle losse onderdelen tegen elkaar aan en dan wrijf je over de naden om er 1 geheel van te maken.
ik zou zelf idd ook met zwarte lijntjes werken en het blauwe zoveel mogelijk in 1 geheel uitsnijden.
wat betreft lamineren, zou ik niet doen. gewoon plastic insteek hoesjes, makkelijker en goedkoper.
de raampjes.... witte raampje wit maken en aan het plaatje kun je zien dat het achter de raampjes lichter blauw is, dus kwestie van spelen met de kleuren

ik hoop dat je hier iets aan hebt!
succes!

4

Ik denk dat wanneer je het op een gelamineerd plaatje maakt je deze niet er in zijn geheel van af krijgt. Ik maak de plaatjes op huishoudfolie (goed strak over een klembord geplakt) en kan dan de huishoudfolie makkelijk onder het plaatje vandaan rollen terwijl ik deze op de taart leg.

5

om het plaatje makkelijk op je taart te krijgen, kun je em het beste even een tijdje in de vriezer leggen. dan wil het een stuk makkelijker en bij het ontdooien ontstaat een beetje condens, waardoor het plaatje ook direct vast zit :D

6

Het kan wel hoor, op een gelamineerde kleurplaat, doe ik ook wel eens :) Ik ben meer een liefhebber van 3d-puzzelen, dus de stukjes een beetje diepte geven door ze een beetje in vorm te boetseren. dan hoef je niet met zwarte lijntjes te werken, ondanks dat het min of meer 1 kleur is allemaal.

Je oplossing voor de ramen van Liftie kunnen allebei, je kunt zelfs ook nog 'glas' maken door bijvoorbeeld gelatineblaadjes in vorm te knippen...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

RedRose18 schreef:

ik zou zelf idd ook met zwarte lijntjes werken en het blauwe zoveel mogelijk in 1 keer doen
succes!

hoe kan ik deze dan het beste maken ?

8

Jozien schreef:

Het kan wel hoor, op een gelamineerde kleurplaat, doe ik ook wel eens :) Ik ben meer een liefhebber van 3d-puzzelen, dus de stukjes een beetje diepte geven door ze een beetje in vorm te boetseren. dan hoef je niet met zwarte lijntjes te werken, ondanks dat het min of meer 1 kleur is allemaal.

Je oplossing voor de ramen van Liftie kunnen allebei, je kunt zelfs ook nog 'glas' maken door bijvoorbeeld gelatineblaadjes in vorm te knippen...

Heel erg bedankt voor de tip van het glas ik was hier zekerk nooit op gekomen. Ik dacht zelf ook in 3d (maak ook veel kaartjes) maar ik weet niet hoe ik hier beste  van start kan gaan en hoe dik ik moet werken omhet niet z'n plakaat te laten worden

9

euhm ik zou het lichaam van de auto even uitknippen uit papier, goed invetten en dan op het marsepein leggen. daarna uitsnijden
je zou dan groefjes kunnen maken waar zwarte lijntjes in komen te liggen als het ware, om het iets te laten verzinken
want enige nadeel van deze methode, is dat de zwarte lijntje er wel bovenop liggen.
maar wanneer je nog niet eerder hebt gepuzzeld, is het wel het makkelijkst

3d puzzelen kan ik je weinig tips over geven
ik heb het ook op de kaartjes maak methode geprobeerd, maar dat vond ik niet zo mooi.
anders even zoeken op het forum, er is vast ergens een beschrijving te vinden hoe je dat doen kan

10

nikita14 schreef:
RedRose18 schreef:

ik zou zelf idd ook met zwarte lijntjes werken en het blauwe zoveel mogelijk in 1 keer doen
succes!

hoe kan ik deze dan het beste maken ?

Wat ook een mogelijkheid is is dit: klikkerdeklik.
Ik heb op deze manier een Darth Vader helm gemaakt, door met de scribertool een afbeelding over te trekken en later heb ik de lijntjes overschilderd.
Dit kun je ook gebruiken om Lifty in één keer te doen en als je wat tylose door je blauwe fondant doet eerst gaat dat nog makkelijker :)

Groetjes Melanie

11

dat kan idd ook :D

12

Ik ben vandaag voor het eerst begonnen aan mijn puzzelplaatje. Ik denk alleen dat ik het fondant te dik laat :s . Hoe dik moet ik het ongeveer hebben? Ik ga over twee weken een workshop volgen maar ik wil toch alvast wat doen want echt taart weer is het ook niet  :s

13

euhm tsja, niet zo heel dik, maar ook niet zo dun dat het makkelijk scheurt
gok 2/3mm? nog nooit gemeten
gewoon proberen
als je denkt dat het te dik is, rol je het dunner en probeer het nog eens (wel eerst wat kleins snijden dan he ;))

14

De zwarte lijntjes kun je maken mbv een injectiespuitje. Of een sugargun natuurlijk als je die hebt.