1

Onderwerp: Key Lime Pie

Heb altijd succes gehad met deze taart. Ik vind hem erg lekker. Wel een calorieën bom maar ja daar is het dan ook een taart voor  ;)

Key lime pie

Bodem:
2 cups mix voor kruimelbodem
¼ cup suiker
100 gram roomboter

Vulling:
6 el. verse limoensap
4 velletjes gelatine
2½ cups slagroom = 560 ml.
280 gr. witte chocolade
224 gram cream cheese
1 cup suiker
1½  eetlepel limoen zest

Bodem:
Smelt de boter en roer het daarna door de kruimels en de suiker. Neem een springvorm van 25 cm. doorsnede en leg op de bodem een vel bakpapier. Doe daar de bodemvulling in en druk deze stevig aan.

Vulling:
Doe de verse limoensap in een kom en leg daar de 4 gelatine in om zacht te laten worden. Verwarm 110 ml. slagroom, mag niet koken, in een steelpan. Haal van het vuur af en voeg 280 gram witte chocolade toe. Roer dit totdat de chocolade gesmolten is. Roer de gelatine en het limoensap erdoor en laat dit afkoelen. Meng met een mixer de 224 gram cream cheese, 200 gram suiker en 1½ eetlepel limoen zest samen. Roer daarna het afgekoelde witte chocolade mengsel erdoorheen. Sla 450 ml. Slagroom stijf totdat er piekjes ontstaan. Spatel, absoluut niet kloppen, de slagroom door het witte chocolade mengsel en doe dit op de kruimelbodem. Doe er een folie overheen en laat dit 1 dag in de koelkast staan. Haal de springvorm uit de koelkast en met een scherp mes ga je langs de rand van de springvorm om het geheel los te kunnen krijgen. Haal de springvorm eraf. Snij de taart in punten met een in heet water gedoopt mes.

"You may be only one person in the world,
but you may also be the world to one person."

Re: Key Lime Pie

mmmm wat klinkt dat lekker zeg! Die ga ik onthouden voor als ik tijd over heb...!

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

[move]---> ingezonden recepten

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

lijkt me een heerlijk recept

ik heb alleen een aantal vragen:

cream cheese= dat mon chou?

limoen zest= misschien limoen aroma ofzo? haha

Happiness is a CAKE!!

5

Emine schreef:

lijkt me een heerlijk recept

ik heb alleen een aantal vragen:

cream cheese= dat mon chou?

limoen zest= misschien limoen aroma ofzo? haha

Hoi Emine,

Je hebt het merk Philadelphia, maar ik koop altijd de goedkoopste cream cheese bij de AH. Staat in de koeling bij de smeerkazen e.d.
http://i46.tinypic.com/2e6h9hg.jpg

Limoen zest is stukjes schil van de limoen. Ik zou eerst de schil raspen en daarna pas de limoenen persen.
http://i49.tinypic.com/1zyixdt.jpg

"You may be only one person in the world,
but you may also be the world to one person."

6

ok dank je

Happiness is a CAKE!!