1

Onderwerp: cupcakes vullen

Hallo,
voor zaterdag avond moet ik cupcakes maken, deze wil ik vullen met buttercream gemixt met patides en ook afsmeren met buttercream en vervolgende bekleden met marsepein en fondant...

Ik wil de cupcakes vrijdag middag al maken en vullen, en het liefst ook al bekleden...

Wat kunnen jullie mij aanraden in verband met dit hete weer? De cupcakes in de koelkast zetten? of kan het ook gewoon buiten de koelkast bewaard worden gevuld en bekleed? Wordt het niet droog als je het in de koelkast bewaard?

groetjes,
Caroline

facebook.com/caro.taartencupcakes

2

Re: cupcakes vullen

Ik wilde net een soortgelijke vraag stellen, dus ik lees even mee :Y

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

Sharrr schreef:

Ik wilde net een soortgelijke vraag stellen, dus ik lees even mee :Y

:)
Nu nog maar hopen dat iemand reageerd :P

4

Ik zou ze zaterdag pas vullen. zo laat mogelijk!
Je kunt wel de rondjes marsepein al klaar maken dan hoef je er alleen nog maar op te leggen (doe ik altijd zo)
De rondjes leg ik dan op bakpapier+ bakblik of houten plaat ofzo.

Ik heb zondag met die warmte cc gemaakt gevuld met meringue buttercreme en dat smolt onder mijn handen. Mijn spuitzak had ik erna nog even buiten de koelkast, nou het droop er gewoon uit  :s

p.s. vrijdag schijnt het een extreem hete dag te worden.
Ik ga nu ook al voor bakken ( 2 taarten voor zaterdag)

succes!

Poortje schreef:

Ik zou ze zaterdag pas vullen. zo laat mogelijk!
Je kunt wel de rondjes marsepein al klaar maken dan hoef je er alleen nog maar op te leggen (doe ik altijd zo)
De rondjes leg ik dan op bakpapier+ bakblik of houten plaat ofzo.

Ik heb zondag met die warmte cc gemaakt gevuld met meringue buttercreme en dat smolt onder mijn handen. Mijn spuitzak had ik erna nog even buiten de koelkast, nou het droop er gewoon uit  :s

p.s. vrijdag schijnt het een extreem hete dag te worden.
Ik ga nu ook al voor bakken ( 2 taarten voor zaterdag)

succes!

Jaaa klopt zag het weerbericht net! :/ mmm okeee dan misschien idd vrijdag alleen bakken en rondjes al maken, maar bewaar je die rondjes in tupperware ofzo? of laat je dit gewoon drogen?

6

Marsepein durt best wel lang voordat het gedroogt is. Met dit weer hééééél lang  :D
Ik schuif een bakblik, waar de rondjes opliggen, gewoon in een koele oven zo bewaar ik het.
Wel uitkijken dat niemand de oven aan zet!!!! Ik plak er altijd (ook voor mezelf) een papiertje op met de boodschap :"NIET AANZETTEN".

buttercream smelt niet zo snel hoor. je crisco in je pot wordt ten slotte ook niet zo zacht zoals roomboter op kamertemperatuur.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs