1

Onderwerp: koelkast

Op welke temperatuur bewaar je het best je
slagroom/pudding/bavarais in de koelkast en daar bedoel ik mee als deze al tussen de taart zit....dus de volledig gedecoreerde taart af... ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

2

Re: koelkast

koelkast staat bij mij op 5 graden en dat gaat goed.

3

Bedankt Alexandra dat jij je ervaring met me wilde delen....je blijkt precies de enige te zijn die de taart in de koelkast bewaart  :D
Als je de taart eruit haalt zweet die dan ???  :rolleyes:

4

Ik denk dat veel mensen taart in de koelkast bewaren, maar geen zin hebben om te antwoorden of zo :-p
Bij ons staat ie standaard op 4°C als ik het me goed herinner en gaat altijd prima.
Taart zweet niet als je hem eruit haalt, zou niet weten waarom?

5

Hier staat ie altijd op de laagste stand..  Eigelijk op zijn warmst dus.. en hoe koud dat precies is geen idee  O-)

Taart gaat zweten als ie een tijd koel heeft gestaan en dan in een warme ruimte komt, door t temperatuur verschil volgens mij.
Bij mij is dat tot nu 1 keer gebeurd en dat was laatst toen het zo mega vochtig was.

Dit was wel echt zweten en das uiteindelijk ook weer gewoon gedroogd. Van smeltende taarten heb ik (*afkloppen* ) nog nooit last van gehad

6

Veerle schreef:

Ik denk dat veel mensen taart in de koelkast bewaren, maar geen zin hebben om te antwoorden of zo :-p
Bij ons staat ie standaard op 4°C als ik het me goed herinner en gaat altijd prima.
Taart zweet niet als je hem eruit haalt, zou niet weten waarom?

Omdat ik er al meer van gehoord had dat als de taart uit de koelkast komt dat die begint te zweten???
Ik heb er geen ervaring mee maar wilde graag meer info hierover want ze gaan mijn koelkast dadelijk leveren  :Y

volgens mij heeft dat zweten meer te maken met het temperatuurverschil. Stel het is hartje winter, niet zo warm in je keuken, dan is het verschil kleiner, dan als je je taart op dit moment uit de koelkast haalt en dan gaat hij dus zweten.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Tot nu toe heb ik nog geen zwetende taart gehad.

Dit komt denk ik ook omdat ik ze sávonds afmaak en in de koelkast zet.

sávonds is het meestal afgekoeld.

dat zal vrijdag anders zijn als ik de weerberichten moet geloven  :think:

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

9

Volgens de Voedsel en warenwet moet je koelkast tussen de 4 en de 7 graden staan. Maar let op! De graden die je koelkast aangeeft is niet altijd juist. Gebruik daarom een losse tempratuurmeter  :thumb:

10

Bedankt voor jullie reacties..., ze hebben hem juist geleverd nu even eten en dan de koelkast een keer goed uitvegen ook al is die nieuw en morgenvroeg insteken en dan zijn we vertrokken hé!!! :D

11

hoi Nicole..
ik zet mijn taarten eigenlijk altijd in de koeling.... en ik heb hem dan echt op het eerste standje staan....
gaat prima...eigenlijk nooit last van zweten..alleen een paar weekjes terug toen het zo vochtig was...
succes met de nieuwe aanwinst ;)

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com