1

Onderwerp: Voor t eerst een taart willen maken.

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik wil as zaterdag voor mijn vriend zijn verjaardag een taart gaan maken.

Nu is dit de eerste keer dat ik dat ga doen.
Ik was van plan om gewoon met cake te doen maar wat ik hoor en lees is dat niet verstandig (te machtig).
Ik heb kant en klaar beschuit/bescui? mix en wil dat dan toch maar gaan maken ipv cake. Maar.... ik zou graag wel willen dat het lukt (ook ivm verjaardag savonds), kan ik daar zeker van zijn met deze mix?? Of weten jullie is wat sowieso wel zal lukken?

Ik heb al gekeken naar de taartvormen (en met water lekker die), is daar een oplossing voor of moet ik een andere kopen??

Verder ben ik heel erg benieuwd of jullie advies of tips hebben, zou t erg leuk vinden als t namelijk wel lukt (maar ja wie niet als je een taart maakt he?)

Groetjes Ingrid

2

Re: Voor t eerst een taart willen maken.

Hai Ingrid,

Ik ben ook nog niet zo heel lang bezig, maar misschien kan ik je helpen.

Wat betrefd de taartblikken, die van mij lekken ook. Maar het beslag is zo lobbig dat ik eigenlijk nooit problemen mee heb. Wat ik ook weleens doe is 2 lagen aluminium folie en daarbovenop 1 laag bakpapier. Daarbovenop het taartblik, punten omhoog en vastzetten met een paperclip (Dit doe ik met mijn verstelbare bakring, omdat daar geen bodem in zit).

De mix wil bij mij altijd, alleen grote taarten vanaf 30 cm wordt moeilijk. Dan moet je even een metalen pen in het midden zetten. Let op dat je hem vastzet, anders bakt hij in je taart.

Waar je goed op moet letten bij de mix is dat je de eieren handwarm hebt. Ik kook altijd even wat water, dit doe ik in een grote kom, gevuld tot de helft. De andere helft doe ik koud water. Daar leg ik de eieren even in.

Verder moet je de mix erg goed mixen. Zeker een minuut of 10. En ik zeef de mix voordat ik eieren en water toevoeg. Het beslag komt eruit te zien als geklopt eiwit, wittig en lobbig, dan is ie goed.

Als je niet zeker bent of het lukt kun je ook nu al gaan bakken en dan invriezen. Goed inpakken met huishoudfolie en in de vriezer. 1 dag van tevoren in de koelkast (Wel de folie eraf halen) in een taartdoos.

Hoop dat je er wat aan hebt!

3

Hoi Renee,

Bedankt voor je tips, daar heb ik zeker wat aan!
Ik heb zojuist een kleine taart als probeersel maar in de oven gedaan met jou tip van alluminiumfolie, tot op heden werkt dat prima, super tip!!!

Als ik deze taart invries en deze er as vrijdag weer uithaal en zaterdag bekleed en zondag weggeef kan dat of is dat niet slim en houdbaar? (zo niet dan maak ik er gewoon zaterdag nog een)

Wat is een metalen pen voor in het midden van de taart?? Ik ben echt nog een leek hoor, haha. Wil binnenkort een workshop gaan doen.

Nou ik hoop dat t allemaal lukt en voor al zaterdag ook.

Hebben jullie trouwens ook boeken wat jullie echte aanraders vinden???

Bakse  ;)

Groetjes Ingrid

4

een metalen satepen bijvoorbeeld. die kun je gebruiken.

De kapsel kun je gewoon invriezen en dan een uurtje voordat je begint eruit halen. Dan is de taart nog iets bevroren en makkelijker te snijden.

je kunt de taart ook een dag van te voren bakken dan hoef je hem niet in te vriezen.

geen probleem om een taart vrijdag uit de vriezer te halen en zondag te brengen. Een beklede taart kan zeker 3 dagen buiten de koelkast. Als daar vulling in gaat die uiteraard buiten de koelkast houdbaar is. Dit kun je vinden dmv de zoekfunctie. er is een hele waslijst.

een tip: heel veel lezen op het forum.
niet alleen kwijlen bij de taartenparades :D
er worden echt ONWIJS veel tips gegeven.

ikzelf lees me rot :lol: !!! ik ben ook beginner en net begonnen.
tis verslavend :Y

succes!!!

Groetjes, Franka

5

Ok een metalen satepen, maar waarvoor dient dat precies en hoe moet je dat gebruiken (blond...  ;)  )

Mn taartje is goed gegaan dus kan wat dat betrefd hopelijk met een wat geruster hart aan de taart voor mn vriend beginnen, hij heeft helemaal niet gelekt :)
Ik heb m niet in de vriezer gedaan maar ik heb er al van gesnoept haha (geen plek meer in mn vriezer).

Vrijdag wil ik de taart dus maken en zaterdag pas bekleden, kan ik de taart (cake) dan buiten de koelkast gewoon bewaren of moet dat wel in de koelkast ook?

Oh ja de zoekfunctie is idd ook niet verkeerd, ga ik meteen mee aan de slag.
Jah, het werkt erg verslavend ben er de hele week al druk mee en zelfs op het werk zit ik (te) veel achter de computer, erg he?

Groetjes