Onderwerp: Kleurencombinatie en welke fondant?
M'n handen jeuken, maar ik mag nog niet aan de slag met m'n nieuwe projectje Ik ben wel aan het plannen (dagdromen mag) en vraag me af of de volgende kleurencombinatie mooi zal worden.
Het gaat om een kleine zwangere torso op een ronde taart voor een vriendin van me. Omdat ik niet weet wat het wordt, wil ik de jurk met felblauwe fondant en felroze strik en felroze stippen bekleden. (Ze houdt van felle kleuren, ik trouwens ook ) De jurk wordt zonder decolleté, dus alleen jurk en geen huid.
De taart eronder wilde ik met witte fondant bekleden, zodat de jurk er echt vanaf knalt. (En nog wat blauwe en roze stippen erop om het een geheel te maken.)
Lijkt dit jullie een goede combinatie, of wordt het te knallend? (Ik heb nog wat moeite taarten te visualiseren, wellicht kunnen jullie dat beter )
En nog een praktische vraag: ik heb 2 soorten fondant liggen, de ene hardt wel uit en de andere niet. Het bekleden van de taart doe ik met de fondant die soepel en zacht blijft. Kan ik de uithardende fondant wel voor de jurk gebruiken (ik wil graag dat de jurk in wat plooitjes uitloopt)?