Onderwerp: aaargh vergeten na te draaien

haastige spoed is zelden goed! ik baal,
ik dacht voor de kinderen wakker te maken nog even de
biscuit in de oven te doen, vergeet ik op de laatste stand na te draaien, zijn de biscuits nog te gebruiken? of zeggen jullie gooi maar weg. ze zijn ook niet mooi gerezen komt dat ook daar door?
hellup

a

2

Re: aaargh vergeten na te draaien

hoe is de smaak?

als de smaak goed is, kun je ze mss toch gebruiken. mss moet je dan wel nog 1 kleine biscuit bijmaken, omdat deze niet gerezen is.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

Merk je daar echt verschil van dan?
Ik doe dat nooit he dat nadraaien en mijn biscuits rijzen de pan uit...

Groetjes Melanie

4

Wat is nadraaien?!?!  :o

Ik denk dat je gewoon even moet testen, als het totaal niet gerezen of zelfs ingezakt is, kan ik me voorstellen dat het net een blok beton is om te eten omdat er totaal geen lucht in zit, maar als het alleen maar "iets minder" gerezen is, kun je ze misschein best nog gebruiken, gewoon even proeven dus

Forget love, I'd rather fall in chocolate.

5

Ik begrijp het, denk ik, ook niet helemaal  :o . Bedoel je met nadraaien dat je de biscuit keert zodat de ander kant ook gebakken wordt? Met een appeltaart doe ik dit omdat anders de ene kant lichter is dan de andere. Heel raar misschien, maar met biscuits heb ik dit probleem niet. Ik bak hetelucht.
Maar ik zou de biscuit idd niet zomaar weggooien, eerst kijken hoe deze er van binnen uitziet.

met na draaien bedoel ik op de laagste stand nog even 3 minuutjes.

staat op verpakking.

maar t probleem is opgelost heb ze net gesneden en ziet er van binnen niet anders uit. heb alleen voor de kleine een ander gemaakt.
jullie allemaal bedankt voor het meedenken :thumb: .

Doosch schreef:

heb een nieuwe mixer misschien ligt het daar aan. de boven kant zit allemaal lucht in. dus maar goed afsmeren met botercreme

8

nadraaien..??
doe ik nooit en de meeste kapsels lopen m'n oven uit..
en ze zijn ook gewoon super strak.
(sterk overdreven)

komt wel goed!

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

9

J.A van der plas schreef:
Doosch schreef:

heb een nieuwe mixer misschien ligt het daar aan. de boven kant zit allemaal lucht in. dus maar goed afsmeren met botercreme

Ik heb een Kennie en mix 10 minuten op de hoogste stand en dan is het gewoon klaar.
En bedoel je luchtbellen net onder het oppervlak zeg maar? Soort vellen op de bodem van je biscuit?
Gebruik jij bakspray toevallig?

Groetjes Melanie

Doosch schreef:
J.A van der plas schreef:
Doosch schreef:

Ik heb een Kennie en mix 10 minuten op de hoogste stand en dan is het gewoon klaar.
En bedoel je luchtbellen net onder het oppervlak zeg maar? Soort vellen op de bodem van je biscuit?
Gebruik jij bakspray toevallig?

ja precies dat bedoel ik. had ik met mn handmixertje nooit
en ik gebruik inderdaad bakspray van dr oetker

zou het daar aan leggen? voorheen had ik t niet

11

Als je van die lucht'vellen' krijgt dan gebruik je teveel bakspray, je kan na het sprayen nog wat uitwrijven met keukenpapier dat scheelt echt een hoop :)

Groetjes Melanie

OK nou reuze bedankt zeg!
ik ga er de volgende taart zeker erg in houden