1

Onderwerp: combi oven

Hallo,

Ik weet niet of ik goed sta in deze rubriek, maar heb een vraagje over een combi oven. Ik ben sinds een week verhuisd, en moet nu weer is bakken... MAAR heb geen oven meer :s Alleen een combi oven... maar ik weet niet echt hoe dit werkt voor het bakken van cupcakes... Ook heb ik een probleem met het roostertje wat er in zit, hier past namelijk geen cc blik op... Kan je het ook gewoon op de bodem van de combi oven leggen? of verbrand dit dan?

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven!
alvast bedankt!

groetjes,
Caroline

facebook.com/caro.taartencupcakes

2

Re: combi oven

bedoel je oven combi microgolf? dan heb ik er ook een.
Mijn cc-blik voor 12 cc's past wel op het rooster. Niet op de bodem leggen van de oven, anders verbrand het inderdaad.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

Ja het is een combi microgolf, maar het rooster heeft 3 pootjes als het ware, waardoor het er niet op past:(

Hoe stel jij de graden in?

Ik zou snel een nieuwe oven kopen ;) ;)
Ik kan echt niets met zo'n combi-ding. Ik heb wel een combi-magnetron, maar de combi-functie gebruik ik nooit en ik wilde er wel een met gewoon rooster, want dat ronde beperkt me teveel in het gebruik.

Misschien niet de tip die je zocht?

Groetjes Karine

5

Ik vind de combi-oven toch heel goed. Maar ja, als je er niet veel in krijgt is dat natuurlijk wel lastig.

Cupcakes doe ik altijd op stand klassieke oven, eerst op 175graden voorverwarmen, dan 15min, en dan temperatuur naar 150graden en rustig laten doorgaren.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

6

Ik bak ook in een combi magnetron en gelukkig gaat het tot nu erg goed. De cc bak ik op 160 graden hetelucht

sill schreef:

Ik bak ook in een combi magnetron en gelukkig gaat het tot nu erg goed. De cc bak ik op 160 graden hetelucht

Ja, bij mij is er dus een programma voor ''cake'' en dat is inderdaad op 160 graden, heb het geprobeerd en het gaat opzich wel, moet alleen nog iets vinden voor dat rooster... Want nu past mn cupcake vorm er niet recht in... :|

8

Ik kan in mijn combi ook geen bakblik van 12 cupcakes hebben. Heb er dus 2 van 6, die ik om de beurt in de oven doe. Ik zet ze op het lage rooster (heb een bakplaat, laag rooster en hoog rooster) en ik bak in mijn oven 20 min. op 180 graden. Was even uitvogelen hoe lang en welke temperatuur in die van mij het beste waren......dat verschilt natuurlijk per oven ook wel.

Groetjes Kirsten

Kirsten80 schreef:

Ik kan in mijn combi ook geen bakblik van 12 cupcakes hebben. Heb er dus 2 van 6, die ik om de beurt in de oven doe. Ik zet ze op het lage rooster (heb een bakplaat, laag rooster en hoog rooster) en ik bak in mijn oven 20 min. op 180 graden. Was even uitvogelen hoe lang en welke temperatuur in die van mij het beste waren......dat verschilt natuurlijk per oven ook wel.

Oh wat handig, waar kun je die kopen? die van 6?