1

Onderwerp: Toef op cupcakes

Hoi allemaal,

Woensdag ga ik een aantal recepten uitproberen met de cupcakes, kan haast niet wachten :P
Ik wil er dus een stel maken met een toef erop in verschillende smaken. Kan ik in principe alles gebruiken wat bij recepten onder vullen staat, evt met toevoeging van klopfix?
Ik denk dat ik de aarbeienmousse ga maken, de toblerone, de meringue botercreme met chocola en misschien nog iets maar weet nog niet wat.

En koelkast lijkt me wel verstandig, vooral met dit weer he? De botercreme die ik vorige week als test had gemaakt en waarmee ik de cupcakes had gevult, was wel lekker, maar eigenlijk net iets te zacht en warm.  Maar word het in de koelkast niet weer te hard? of  valt dat wel mee met de mbc?

2

Re: Toef op cupcakes

Je kunt inderdaad wel alles gebruiken, maar de mousses moeten écht koud staan. De crèmes kun je wel buiten de koelkast bewaren, maar wel goed stijf kloppen (mbc echt 10 minuten kloppen!). In de koeling wordt het inderdaad hard, maar als je het een half uurtje voordat ze geserveerd worden eruit haalt, gaat dat ook prima hoor!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Re: Toef op cupcakes

Oke prima. Voor de nacht gaan ze gewoon de koeling in. En het word toch niet gelijk 's morgensvroeg gegeten dus dan komt het wel goed :)