1

Onderwerp: Welke bakvormmaten het meest gebruikt voor stapeltaart?

Pffff, ik loop nu al een paar dagen te denken, wat ik moet doen. Ik ben gevraagd voor een 3-laags bruidstaart voor 60 pers. Daarvoor zou ik volgens de tabellen de bakvorm 35-27,5-20 of 32,5-27,5-22 moeten hebben.

Nu raad je het misschien al? Dit zijn nou nét de maten die ik niet heb (behalve de 22 cm dan). Tot nu toe heb ik nl. alleen stapels van 2 lagen gemaakt van 26+18 cm.

Dus nu zit ik in vreselijk dilemma: is het het waard om te investeren in zoveel nieuwe bakvormen? (Ze zijn tenslotte niet goedkoop!) Ga ik die maten wel vaak genoeg gebruiken?

Concreet gezegd: welke maten gebruiken jullie het meest voor een STAPELTAART?

:s Ik haat het als ik zó erg loop te malen, dat het denken me gewoon niet meer lukt.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

2 Laatst bewerkt door wipneus (28-06-2010 10:17)

Re: Welke bakvormmaten het meest gebruikt voor stapeltaart?

Hihi, ik voel met je mee.
Je onderschrift zou zo bij mij kunnen passen, ik ben ook zo'n vreselijke twijfelkont.

Maar over je taart, volgens mij worden de kleine maatjes het meest gebruikt (was laatst een poll over).
Dan zou het denk ik zonde zijn om voor die ene keer een bakvorm van 35 cm aan te schaffen.
Kun je het niet oplossen door er bijv, cc's bij te maken?
Of misschien kan je een vorm lenen van iemand?

In ieder geval heel veel succes met je taart, en het komt vast allemaal goed!

Groetjes Eline

3 Laatst bewerkt door e.b.m. (28-06-2010 10:25)

Ja, er was laatst inderdaad een poll over welke maat in het algemeen het meest wordt gebruikt. Mijn vraag is dan ook echt welke bakmaten het meest voor een STAPELTAART worden gebruikt.

Bedankt voor je reactie. Als ik er niet uit kom, ga ik denk ik inderdaad maar de cc-tjes erbij voorstellen. En anders dan maar geen opdracht, hoor. Het is geen "moeten", tenslotte.

4

Heel verhaal getikt.. slaat dochterlief op t toetsen bord  :cool:

Ik had dus getikt dat ik de 27,5 en 32,5 als minste gebruik. Ik heb alle maten van 35 cm tot 10 cm. En ik gebruik ze ook echt wel allemaal.

Favoriete maat stapeltaart is hier: 25-20-15 / 30- 22,5 - 15
Heb je dus niks aan want daarmee kom jij niet mee aan 60 personen..

5

Joyce84 schreef:

Heel verhaal getikt.. slaat dochterlief op t toetsen bord  :cool:

Haha, ze dacht waarschijnlijk "wat jij kan, kan ik ook!  :lol:

Maar hier kan ik dus wat mee. Thanks!

6 Laatst bewerkt door Poptie (29-06-2010 13:13)

Speciaal vanwege dit probleem heb ik een verstelbare bakvorm gekocht!

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1108

7

Heb jij dan geen last van ingevallen zijkanten? (Dat had ik tenminste in andere topics hierover gelezen).

En jammer dat deze maar tot 30cm gaat. Voor deze 60 pers. taart is dat te klein. Maar misschien wel een idee voor een andere keer! Bedankt.

8

e.b.m. schreef:

Heb jij dan geen last van ingevallen zijkanten? (Dat had ik tenminste in andere topics hierover gelezen).

En jammer dat deze maar tot 30cm gaat. Voor deze 60 pers. taart is dat te klein. Maar misschien wel een idee voor een andere keer! Bedankt.

Nee, heb ik geen last van...

Misschien bestaan er grotere maten??

9 Laatst bewerkt door e.b.m. (29-06-2010 20:09)

:nooo Kan ik helaas nergens vinden. Bij Taart en Decoratie staat, dat-ie tot 32 cm gaat. Maar da's dezelfde als hier in de hebshop, dus dat zal een tikfout zijn.

10

volgens mij gaat de opdracht niet door.. las ik net in een ander topic, toch?
maar ik heb een 27,5 die je mag lenen hoor!
en 4 lagen ervan maken zodat je wel aan het aantal personen komt?
maar goed, dan heb je wel weer die 35 nodig denk ik.. die heb ik ook niet voor je.

11

Hoi Chantal,

Nee, die taart was weer voor iemand anders. Maar de opdracht gaat inderdaad niet door. Ik heb het afgezegd. Ik vond het niet logisch om voor één taartopdracht dik EUR 50,-- te investeren voor bakvormen die ik waarschijnlijk toch weinig ga gebruiken. Ik hoef geen winst te maken, maar ik moet er ook niet op achteruit gaan, natuurlijk. Maar bedankt voor je aanbod. Hartstikke lief van je!

12

nee idd, dat is zonde.
maarre, je bent echt wel goed genoeg hoor om een bruidstaart te maken!

13

Had het even gezegd, ik heb hier een 35 liggen. Je mag altijd een brul geven, ik ben net de hebshop op locatie  :o

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

14

Ook jij hartstikke bedankt voor je aanbod, Pooh! Ik zal het zeker onthouden voor een volgende keer. Toch wel handig zo'n hebshop op steenworp-afstand  ;) .