1

Onderwerp: blanda schaal, bakken of repen methode??

hallo allemaal

ik ga borsten maken, dus heb ik een mooi blanda schaaltje gekocht. nu mijn vraag. gebruiken jullie hiervoor de repen methode. of bakken jullie de cake gewoon in de oven in de vorm?

ik gebruik wel de sponge cake en niet de biscuitmix.
tips en feedback zijn welkom
:D

groetjes Wendy

2

Re: blanda schaal, bakken of repen methode??

Ik bak gewoon in de blanda's. Gaat prima hoor  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

gewoon bakken. werkt prima.

Groetjes Miranda

4

Ik heb ook alleen nog maar in de vormen gebakken, maar ik vind de repen methode ook wel erg mooi, omdat je dan precies de vorm aan houdt, terwijl je met bakken en dan vullen toch net iets midner mooi die bol-vorm houdt.... of stop ik er gewoon teveel vulling in?   :9

Forget love, I'd rather fall in chocolate.

5

Ik bak ook gewoon in de blanda schalen. Ik vul wel heel dun en dan meerdere lagen. Het dijkje spuit ik iets meer van de kant af, dan valt de rand bijna op de onderste. Na het bekleden zie ik er niks meer van en heb een echte bol  :Y

6

allemaal bedankt voor jullie reacties ik kan weer vooruit.

groetjes Wendy

7

Ik heb het alle 2 geprobeerd. Ik vind als je het beslag erin bakt dat het makkelijker gaat dan reepjes.

Je kan ze ook veel makkelijker vullen, alleen als je ze gevuld heb doe dan een sateprikkertje inmidden prikken zodat hij bij het afsmeren op zijn plek blijft zitten.

Ik hoop dat je wat aan me tip hebt. :D

8

hey aapie bedankt voor de tip van de prikker die ga ik onthouden!!!

ik wil de borsten vullen met banketbakkersroom en verse aardbeien. hier iemand ervaring mee, tips voor ???

groetjes Wendy

9 Laatst bewerkt door Aapie23 (30-06-2010 19:46)

ik zal de tiet ''bolvorm'' 2 keer doorsnijden, 2 keer een dun laagje banketbakkersroom ertussen smeren en dan de aardbeien in hele kleine stukjes doen zodat de bol nog mooi blijft.

10

:D dank je aapie

groetjes Wendy

11

nou ben begonnen met bakken  :(  de eerste twee (kon niet kiezen tussen de maten dus dacht doe ze beide maar) zijn mislukt.. de kleine was goed, maar de grote nog lang niet gaar.
60 minuten op140 graden ??

hoe lang bakken jullie de blanda's?

nu poging 2 dan maar, maar goed dat ik t voor de daadwerkelijke opdracht even uitprobeer.

welke maat blanda nemen jullie meestal voor een borsten taart
het moet voor 8 personen zijn en er geen taart onder.

groetjes Wendy

12

140 graden is te weinig.
Er staat in het recept, beginnen bij 140 en op laten lopen tot 180-185 (alhoewel je hem ook meeen op 180 kan zetten, maar ze dan net iets minder hoog schijnen te worden...maar het blijven nog steeds wel mooie taartjes)
Dus beginnen bij 140 en dan elke 5-10 minuten 20 graden warmer, maar je moet wel op die 180 uitkomen

en dan staat er bij het recept van basisbiscuit (1 of 2 ik weet het niet meer):
Baktijd:
2/3 eieren: 30min.
3-6 eieren: 40min.
7-10 eieren: 50 min.
Dus voor de kleine blanda is30min al genoeg, maar de grote moet er langer in (40min schat ik)

Forget love, I'd rather fall in chocolate.

ik bak alles in 1x op 160 graden. volgens mij die van 12 cm ruim een half uur. maar dat is per oven verschillend.

Groetjes Miranda

14

dank voor de reacties

groetjes Wendy