1

Onderwerp: Opstaande vlinders

Hallo,

Ik ga 100 CC maken, deze ga ik bekleden met fondant of marsepein, weet niet wat beter is.

Ik wil hier een opstaande vlinder op maken. Deze ga ik vastmaken met Icing. Nu is mijn vraag, hoe zorg ik voor een harde vlinder en kan ik deze van te voren maken, zo ja hoe lang van te voren en hoe bewaar ik deze?

Olga

2

Re: Opstaande vlinders

hoi,

Persoonlijk zou ik bekleden met marsepein (maar dat is een kwestie van smaak, ben niet zo dol op fondant). Voor de vlinders zou ik fondant van regalice gebruiken met tylose van jem erdoorheen. Vlinder maken, op een gevouwen karton laten drogen en dan opbergen in een tupperware doos. Volgens mij is het dan best lang houdbaar. Ik heb een keer 100 schoentjes geboetseerd (geboortecc's) en deze een maand vantevoren gemaakt.

Succes ermee :)  :)

3 Laatst bewerkt door angelique1984 (27-06-2010 21:20)

Ik maak mn vlinders van marsepein, deze laat ik dan 1a2 dagen drogen en dan zijn ze ook hard.

*dit zijn dan wel kleine vlinders*

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

4

Je kan ook vlinders spuiten van icing. Per halve vlinder spuiten, dan twee helften aan elkaar spuiten met icing op een v-vormig kartonnetje zodat ze in vlindervorm drogen. Hier moet met de zoekfunctie toch iets over te vinden zijn.

5

Ik maak mijn vlinders van pettinice fondant (Bakels) met een beetje tylose. Pettinice hardt beter uit dan regalice. Als je voldoende tijd hebt (een paar dagen) heb je zelf geen tylose nodig bij pettinice  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Ik maak ook vlindertjes en andere versieringen van fondant met tylose, maar ik verpak ze daarna niet in een bakje. Ik keg ze in een open doosje in een la met een keukenpapiertje erover. Dan kunnen ze goed drogen aan de lucht, ze zijn veilig en stofvrij dus ook best lang te bewaren!

Succes met je 100 cctjes!!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/