1

Onderwerp: Pfff wordt moe van al die vullingen HELP NEEDED

Er zijn zoveel vullingen, zoveel combinaties dat ik behoorlijk in de war ben...
Welke moet ik als eerste proberen.. Hoeveel vullingen moet ik eigenlijk kennen voor mijn taarten voor familie en vrienden?
En hoe zit het met luxe vullingen? Welke zijn allemaal luxe en wat voor meerprijs vragen jullie ervoor?

sorry, ik heb denk ik een beetje teveel gevraagd  :o

alvast bedankt dames

liefs emine

Happiness is a CAKE!!

2

Re: Pfff wordt moe van al die vullingen HELP NEEDED

Ik zou zeggen dat welke vulling je gebruikt afhangt van de manier hoe hij bewaard wordt.
Wordt de taart ingevroren of niet? Beschik je over een koeling of niet?
Er staan verschillende (hele lange ;) ) lijsten op het forum beschreven.
suc6

3

nee nog geen koeling helaas  :(

Happiness is a CAKE!!

4 Laatst bewerkt door Suikertaartjes-Suuz (27-06-2010 09:55)

En verder is het belangrijk dat je werkt met iets waar je bekend mee bent en wat je zelf leuk vind om te gebruiken.

Ik heb ook geen koeling, dus voor mij alleen vullingen die niet in de koelkast hoeven.

Kijk maar eens op mijn site bij informatie, daar staan mijn favorieten :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

dank je wel suus

Happiness is a CAKE!!

6

Ik denk dat je het jezelf nog niet zo moeilijk moet maken en aan 'meerprijs' moet gaan denken. Begin bij de basis (botercrème met jam of zo) en kijk langzamerhand hoe je daarop kan variëren. Je hóeft nog niet gelijk alles te weten, kunnen en maken ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Marianne schreef:

Ik denk dat je het jezelf nog niet zo moeilijk moet maken en aan 'meerprijs' moet gaan denken. Begin bij de basis (botercrème met jam of zo) en kijk langzamerhand hoe je daarop kan variëren. Je hóeft nog niet gelijk alles te weten, kunnen en maken ;)

ik begrijp wat je bedoelt, alleen jam met botercreme is niet echt mijn favoriete vulling (de jam dan)... Ik wil graag een aantal variaties leren die ik lekker vind. dan is taartenmaken ook leuk EN lekker voor me. En ik was nieuwsgierig naar de meerprijzen van bepaalde luxe vullingen, er wordt niet voor niets een meerprijs voor gevraagd of niet?

Happiness is a CAKE!!

8

Een meerprijs is iets wat op de basis komt, dus je moet eerst bepalen wat je basis is. En die is volgens mij meestal crème + jam (of bbr + jam/vlaaivulling). Het 'meer' zit hem in de toevoegingen, bijv. vers fruit, ik noem maar wat.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9 Laatst bewerkt door kimsalabim (27-06-2010 22:23)

Ik vind botercreme met jam ook niet lekker.  :nooo
Ik heb ook nog nooit een taart gemaakt met alleen botercreme en jam. Als ze er ooit om vragen zeg ik gewoon dat ik dat niet heb  :lol:
Ik heb gewoon een paar keer tijdens het taarten vullingen gemaakt en geproefd. Flinke bak botercreme gemaakt, en van alles door kleine bakjes met creme heengegooid en geproefd of t lekker was. Ik heb de meest verkochte vullingen op mijn site staan en daar staan de meest bestelde vullingen bij, meestal kiezen ze uit die lijst, of ik vraag ze een favoriet iets van koek of fruit hebben zodat ik dat kan combineren.
Ik hanteer vaak geen meerprijs overigens.