1

Onderwerp: 50 puddingbroodjes..

Goedemorgen allemaal!
Net geregistreerd op deze site, maar al wat langer aan het rondneuzen..nog nooit een "serieuze" taart gemaakt, heb een beetje faalangst ;)
Maar ik heb mij voorgenomen om volgende maand de taart te maken voor mijn zoontjes 10e verjaardag..daar kom ik ongetwijfeld tegen die tijd op terug..
Nu eerst zijn traktatie..omdat hij in de zomervakantie jarig is, trakteert hij morgen op school..
Hij wil puddingbroodjes trakteren..
Ik heb nu van die kleine melkbroodjes gekocht en dr oetker banketbakkersroom.
Er zitten 45!! kinderen in zijn klas, plus juffen, stagiaires, dus 50 broodjes nodig.
Ik moet ze vandaag maken, morgen heb ik absoluut geen tijd voor school,werk etc..
Maar nu zit ik met het bewaren..
Door de pudding moet ik ze in de koelkast bewaren, maar drogen die broodjes dan niet uit?
Als ik ze afdek, wordt dan niet alles vochtig?
Ik wil ieder broodje in een ( WK) servetje vouwen, wordt dat nat en klef dan?
Hij trakteert ze in een grote plastic bak, vast niet handig om ze daarin, weer in de koelkast te zetten?
Nu heeft mijn moeder een garage waar het met deze temperaturen nog heerlijk koel is, zou ik ze daar kunnen bewaren?
Kortom, hoe zouden jullie dit aanpakken?

2

Re: 50 puddingbroodjes..

Je heb je vraag verkeerd geplaatst. Hier mag je showen, heb je al gemeld dan word je verplaatst en krijg je  eerder antwoord.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Welkom op het forum :) Ik heb pas nog de omschrijving van Klein&Fijn verduidelijkt:

Dus: show je bloemen, boetseersels & probeersels zonder taart eronder!

Ergo, [MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ondanks de verduidelijking , had ik het nog niet door..maar dat ligt aan mij, hoor...ik zie nu pas die hoofdtopics op het forum..

5

Ik heb geen ervaring met puddingbroodjes, maar ik zou ze met dit weer niet in een garage zetten; ook al is het daar koeler, in dit geval zou ik op safe gaan en voor de koelkast kiezen.
Liever het risico op een klef broodje dan bedorven pudding, toch?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

ik zou de broodjes en de room in spuitzakken mee nemen naar school, en daar vullen!
room kun je van tevoren al maken en in de koelkast bewaren.

hmmm heb je nu niks meer aan zie ik.. alles goed gegaan?

7

Beetje laat, maar is het ook niet zo dat als je de pudding er al 2 dagen van te voren in spuit de delen die aan lucht blootgesteld worden ook een beetje indrogen dus dat je een soort "vel op de pudding"-idee krijgt?

Forget love, I'd rather fall in chocolate.

8

Ik ben ook een beetje laat maar ik zou het net als Chantal doen. Twee dagen vind ik sowieso wel lang voor bbr, zeker wanneer er lucht bij kan. Dan krijg je idd uitgedroogde bbr.

9

Alsnog bedankt voor de antwoorden!
Even ter verduidelijking, ik deed het geen 2 dagen van te voren maken, hoor, maar 1 dag, de avond van te voren..Op school kon ik het niet in elkaar flansen, want ik moest zelf werken...hoe dan ook, het is prima gegaan!
Al doende kwam de oplossing vanzelf...want 50 puddingbroodjes in een trakteerdoos wordt een troep, al die pudding gaat overal zitten, dus "noodgedwongen" ieder broodje in plasticfolie verpakt en in de koelkast bewaard, de volgende ochtend servetjes er omheen..
Ik was bang dat het een kleffe bende geworden zou zijn, maar dat viel enorm mee, wellicht omdat ik melkbroodjes heb gebruikt en niet gewoon witte puntjes..
De kinderen vonden het een geweldige traktatie, ik had de room oranje gekleurd en wk servetjes gebruikt..
Ik September is ons andere zoontje maken en dan ga ik dit weer maken :)