1 Laatst bewerkt door Neejdeen (25-06-2010 13:54)

Onderwerp: Hulp nodig bij klein bolletje maken..!

Ik heb volgende week een opdracht van iemand die graag een schaap op de taart wil. Ik wil dan het schaap maken met een klein bolletje op een 20 cm taartje die ik dan bekleed met balletjes van marsepein. Maar ik zit een beetje te denken hoe ik dan het beste het kleine bolletje kan maken.

Zelf zat ik te denken aan zoiets als de cakeballetjes..
Cake prakken met slagroom erdoor, in een bolvormpje met huishoudfolie, in de vriezer... Dan afsmeren met botercreme en bekleden met marsepeinen balletjes.

Zou dit kunnen of krijg ik dan last van de condens ivm het invriezen? Het met repen biscuit zou ook kunnen maar dan word het een priegelwerkje omdat het niet zo'n hele grote schaap hoeft te worden..

Heeft iemand hier ervaring mee, of goeie ideeen?

Alvast heeeel errug bedankt! :D  :D

You're my Honeybunch, Sugarplum, Pumpy-umpy-umpkin, You're my Sweetie Pie You're my Cuppycake, Gumdrop Snoogums-Boogums, You're the Apple of my Eye!

2

Re: Hulp nodig bij klein bolletje maken..!

kleine blanda schaaltjes?

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

3

Ik zag op een youtube filmpje dat je ook gewoon een ovenbestendige bolvormige schaal kan gebruiken voor dat bolletje.
Je kunt er ook eerst bakpapier in doen las ik hier ergens..

4

·[HOWTO] boltaartje met repen-techniek

Als je hier even kijkt kun je zien hoe je makkelijk een bolletje maakt, die kun je op deze manier gewoon in het formaat maken die je hebben wil !

5

Ik heb mijn theekopje van mei gemaakt via de techniek die je beschreef, maar bij mij smolt ie zo in mijn handen toen ik hem uit de vriezer haalde  :nooo had niet de tijd hem af te smeren, werd een kliederboel en strak was ie ook niet  :nooo
Was die teleurgesteld, dus hopelijk gaat het bij jou beter!

6

Bedankt voor al jullie reacties!
Ik denk dat ik het met de repen techniek ga proberen,
maar hoop dat het lukt want heb maar een klein bolletje nodig... :/

Zal even laten weten of het lukt....!

You're my Honeybunch, Sugarplum, Pumpy-umpy-umpkin, You're my Sweetie Pie You're my Cuppycake, Gumdrop Snoogums-Boogums, You're the Apple of my Eye!