Onderwerp: "Maak er maar wat moois van", eng maar ooh zo leuk!!
Deze week stond er een verjaardagstaart voor het beste vriendinnetjes van dochterlief op de agenda. Ze had geen speciale wensen, "maak er maar wat moois van!". Tsja, dat zijn de makkelijkste taartjes, waar je lekker je eigen creatie van kunt maken, maar ook een beetje eng want "wat als het niet haar smaak is?".
Uiteindelijk gelukkig nog wel 1 wens eruit gekregen: Geen roze! Gelukkig maar dat ze dat zei, want ik wilde er eerst een soort sweet 18 taart van maken. Nu heb ik er een lekkere meidentaart van gemaakt met zoete, vrolijke kleurtjes. Ik vind 'm zelf mijn mooiste taart tot nu toe en gelukkig waren Femke en haar moeder ook helemaal sprakeloos!
Genoeg uitleg, hier de foto's:
Hakschoentje, strik en parelketting zijn gesprayed of gedust met glansspray/lustre. Vooraf had ik bedacht het bovenste taartje (bescheiden) met een soort swirl te decoreren, uiteindelijk bleek de strik zo groot dat ik de ruimte daarvoor te klein vond. Daar heb ik de halve nacht van wakker gelegen, want met alleen een strik vond ik 'm wat simpel. Uiteindelijk heb ik het opgelost met de tekst, ook omdat de naam gestempeld op de stippen van het onderste taartje niet echt opvielen.
Gevuld met Zwitserse room en aardbeitjes en Zwitserse room en M&M's.