Onderwerp: Even voorstellen, en gelijk beginnen met een Tweety taart
Hoi allemaal,
Ik ben Ilona en eigenlijk al vorig jaar op dit forum beland.
Toen vroeg ik jullie hulp met mijn zoektocht naar iemand die onze bruidstaart wilde maken.
Millie reageerde op mijn oproep en heeft ons echt verrassend met een prachtige bruidstaart!
Een halfjaar later heeft ze ook nog een formule 1 auto taart gemaakt voor mijn jarige man.
OP haar website staan er foto's van..
Maar nu...wil ik me er stiekum ook wel eens aan wagen.
Ik heb altijd veel geboetseerd met fimo en cakes en simpele taarten gaan me ook goed af, dus waarom niet?!
Mijn mams wordt binnenkort 50 en ik heb hier op het forum al heel wat rond zitten neuzen naar tips en ideen.
Bij de webshop heb ik mijn eerste startset aan diverse kleuren fondant, steekbloemen etc gekocht.
Bij Dille en Kamille in Rotterdam heb ik nog een kleinere taartvorm en een kleinere roller gescoord.
Bij de Eurowinkel in Rotterdam hebben we hele leuke ijsblokjesvormen van beertjes en eendjes gevonden.
En een pizza snijder die recht en gekartelde randjes maakt.
En net bij de Action hebben we zo'n taartenstandaard van karton gescoord (ook een tip van jullie!) en 4 sets met echt gave stempelsets.
Verder heb ik nog uitsteekvormpjes voor de fimo enzovoorts.
Kortom, genoeg materiaal.
Eens kijken hoe ik dat alles eens kan gebruiken.
Het thema van de taart is ook heel gemakkelijk.
het wordt een Tweety taart omdat mijn moeder Tweeties spaart.
Ik denk dat ik een 2d afbeelding maakt.
Dus eerst een plaatje uitprinten en uitknippen.
Om de tweety heen haar naam en '50' en wat bloemen.
De basis wordt denk ik paars.
Ook vond ik op dit forum een link naar een handleiding om een 3D tweety te maken. Dat wil ik ook gaan proberen, maar ik denk dat ik de pootjes en het nekje wat moet verstevigen met hout, ijzerdraad of alluminium folie van binnen?
Wat vinden jullie?
Ik wil die tweety dan op de rand laten zitten.
Of.. nog een mini taartje voor ernaast maken waar die op kan.
We gaan eerst een weekje op vakantie en dan begin ik aan de taart..
Mams verwacht het half, maar ze denkt dat ik hem bij Millie bestel, niet dat ik het zelf ga maken...
sssst geheimpje...
groetjes Ilona