Onderwerp: Zilveren balletjes/pareltjes
Hoi Meiden,
Ik heb een doosje met van die pareltjes/balletjes gekocht en die wil ik op marsepein 'plakken'. Maar hoe blijven deze het beste zitten? Hoe plak ik ze vast?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Zilveren balletjes/pareltjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi Meiden,
Ik heb een doosje met van die pareltjes/balletjes gekocht en die wil ik op marsepein 'plakken'. Maar hoe blijven deze het beste zitten? Hoe plak ik ze vast?
Met eetbare lijm................door water gaat het zilverkleurige eraf
ik "duw" ze er altijd in bij de fondant.
Wel handig idd om eerst met een ball-tool een klein deukje te maken waar de parel daarna invalt......
VeGe schreef:ik "duw" ze er altijd in bij de fondant.
Wel handig idd om eerst met een ball-tool een klein deukje te maken waar de parel daarna invalt......
Ik wil ze in marsepein vastmaken. Een gaatje en erin duwen was geen succes.
Die eetbare lijm ken ik niet. Is dat iets kant en klaars of maak ik dat zelf?
Eetbare lijm kan je maken met tylose en water.............een gaatje erin duwen is ook niet echt de bedoeling, maar een klein bolletje waarin je pareltje past, hoeft niet, maar kan wel
Ik duw een klein deukje in de marsepein, maak dat een heeeeel klein beetje vochtig met een kwastje met water en duw dan het balletje er in. Werkt bij mij perfect.
ik plak ze altijd vast met royal icing
water met poedersuiker
Ik duw een klein deukje in de marsepein, maak dat een heeeeel klein beetje vochtig met een kwastje met water en duw dan het balletje er in. Werkt bij mij perfect.
Met de vlakke kant van een sate prikkertje kan je hem er ook handig induwen.
Bedankt voor de tips. Zo moet het zeker gaan lukken!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Zilveren balletjes/pareltjes