1

Onderwerp: biscuit mislukt altijd!

Ik snap er niks van; biscuit mislukt altijd bij mij. Of ik m nou zelf maak, of die uit de webshop, het wordt niks!
De ene keer is ie niet gaar, de andere keer rijst hij niet.
Zou het nou komen door mijn combi magnetron/ oven???
Cake lukt nml wel!!!
Verder alles volgens de regels; lang mixen, alles op kamertemp.....
k wordt er moedeloos van!

2

Re: biscuit mislukt altijd!

Gebruik je : bloem, suiker, eieren en maizena?
40 min 180 graden ?

Zakt hij in of wat gaat er fout?

3

ik zou je oven controleren.
een combi kan problemen opleveren.
heb je ook de eieren op kamertemp?

Enthousiaste groet, Maxime

4

Denk ook echt dat het aan de combi ligt......Hij zakt altijd in en soms is ie niet gaar te krijgen!

5

Ik denk ook dat het aan je combi ligt. Heb ik al vaker gelezen in topics, dat daar problemen mee waren met kapsels bakken. Zelf heb ik geen ervaring met een combi. Ik kan je dus niet echt helpen. Alleen zeggen..... niet opgeven. ;)

6

Ik heb ook een combi en bij mij mislukt het ook elke keer (ik blijf elke keer zo'n eierkoek op mijn kapsel houden!)
Heb precies hetzelfde recept eens geprobeerd in de oven van een vriendin en dat kapsel was zo perfect... Dus ik wil niet meer bakken met combi, maar zo lang ik thuis woon heb ik jammer genoeg geen alternatief  :nooo

7

In mijn vorige combi kon het wel, in die ik nu heb niet. Ook als ie op alleen hete lucht staat verwarmt ie alleen van boven. Dat zie ik bv ook aan afbakbroodjes die bruin worden aan de bovenkant en wit en zacht blijven aan de onderkant. En dan heb ik ´m echt op ovenstand staan en niet op grill.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

In een combi heb je hete lucht, dwz de verwarmde lucht wordt door een ventilator door de gehele oven geblazen, de temperatuur zou dan overal gelijk moeten zijn. Maar niet elke oven doet dat even goed en daarnaast is de temperatuur die mijn oven aangeeft niet de goede. Deze heeft een hele grote afwijking, als ik op 220 graden iets wil bakken moet ik deze op 250 zetten en 200 graden in oven 230 op de combi instellen. Bij mijn gewone oven moet ik echter de oven op 140 zetten wil ik op 160 graden bakken en bv 180 als ik op 200 graden wil bakken.

Bij mijn combi oven draait de ventilator aan de bovenkant en in mijn vaste oven aan de zijkant. Ik denk dat daardoor ook een verschil kan ontstaan. Ik doe tegenwoordig in mijn gewone oven voorverwarmen op hetelucht en als ik het kapsel erin gezet heb, zet ik de oven op conventioneel, dan blaast de ventilator niet over mijn kapsel heen. Ook heb ik gemerkt dat rechts achterin de oven heter wordt, als ik meerdere kapsels tegelijk bak dan zet ik de grootste in die hoek. Een goede oventhermometer is van essenteel belang (niet eentje van de Hema want die was binnen een half jaar stuk).

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.