1

Onderwerp: wat doe ik fout???

Mijn after eight wil niet stijf worden tijdens het mixen!
wat doe ik fout??? of moet dit?
help

2

Re: wat doe ik fout???

Welk recept heb je gebruikt? Ik neem aan dat je het met slagroom maakt? Dan moet het mengsel echt koud zijn!! Laat het een nachtje in de koelkast en probeer het morgen nog een keer.

3

ik heb idd het recept van hier,
maar kan ik het morgen dan weer opkloppen?

4

Ja hoor! Ik heb het recept niet bekeken, maar zo doe ik het ook met de bonbonbloc mousse. 's Avonds maken en dan de volgende dag opkloppen.

5

maar ik had al gemixed... :think: Ik had de eerste al een nacht in de koelkast gehad en de tweede keer niet maar naar mijn idee wel afgekoeld, ik heb daarna nog een poging gedaan en deze was redelijk stijf opgeklopt zonder bonkjes of iets dergelijk.... de wanhoop was mij nabij....

6

Het mengsel moet helemaal egaal zijn als je het hebt gesmolten, dus zonder klontjes. Dan helemaal koud laten worden. Slagroom wordt nooit stijf als het niet koud is, dus nu ook niet. Maar let wel, je hebt er "zware"  choclade door gedaan, dus je krijgt geen luchtig mengsel zoals slagroom normaal wordt, maar meer een soort creme of mousse. Ik weet niet of je iets luchtigers verwacht had, dat je daarom denkt dat het mislukt was?

7

de derde keer was het wel mooi van struktuur!! :Y
het leek wel of het aan het schiften(zo zeg je dat toch?)was,allemaal klontjes/stukjes :(
maar goed zaterdag ga ik de taarten posten bij de bruidstaarten, ik ben best trots op mezelf.....