1

Onderwerp: rvs schaaltje xenos

Ik vond een topic over niet bakken in xenos rvs schaal.
waarom niet? Weet iemand dit nog? het topic erover is verdwenen.
Iets met een magneet, maar wat ermee bedoeld wordt weet ik dus nu niet.
Weet iemand nu hoe het zit met de bolschaaltjes van xenos.
kan je daar nu wel of niet in bakken

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

Re: rvs schaaltje xenos

Ik zou het niet doen, die schaaltjes zijn zo goedkoop, dat het best zou kunnen dat er een laagje loslaat.
Je kunt beter bij de blokker een schaal kopen van pyrex ofzo, bij de AH hebben ze ook bolle ovenschaaltjes!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

en zit maar een dunlaagje rvs om die schaaltjes heen. Ze zijn dus niet geschikt om te bakken, dan kan het laagje idd loslaten en dan is niet zo lekker op je taartje.

Je kunt het beste gewoon de blanda schaaltjes bij de Ikea halen

Liefs, Zanoni

4

Ik gebruik die van xenos heel veel. Ook de kleine van 7.5 cm. Precies genoeg voor een eenpersoonstaartje. Maar ik gebruik altijd bakpapier in mijn vormen. Ook de bolvormen.

5

er stond iets in van dat het mogelijk zou zijn, dat er stukjes van de schaal loslaten, maar zolang hij dus heel is, kun je er wel mee bakken, en zou je hem dus niet meer voor bakken kunnen gebruiken als er scheurtjes in de rvs laag komen.

Groetjes, Dorothea.

6

Ik heb 2 schaaltjes (rvs) bij de action gekocht, a 89 cent, gisteren met bakpapier in gebakken, geen probleem :)

7

als je dan bakpapier gebruikt hoe leg je dat er dan in word hij dan wel mooi rond?

8

Een kruis van bakpapier erin leggen............dus stroken en die kruiselings in de vorm.

9

hey das een goeie, :thumb:  hoe simpel kan het zijn he?

10

Esther1980 schreef:

hey das een goeie, :thumb:  hoe simpel kan het zijn he?

Heb het ook niet van mezelf hoor...........las die tip hier en hij is heel handig  :thumb:

11

het probleem met de schaaltjes van xenos is idd het dunne laagje rvs, daaronder zit chroom en mocht dit in contact komen met je taartje dan zou iemand een chroomvergiftiging kunnen oplopen, wat je natuurlijk niet op je geweten wil hebben. Zolang je alles afdekt met bakpapier is het geen probleem

Groetjes Nathalie

12

Ik heb vandaag 2 schaaltjes (action)gevuld, met kruisjes. Ff de juiste maat uitvinden en dan werkt het prima :)

13

hallo dames,

Ik had ook 1 schaaltje van xenos gekocht en bij thuiskomst gewassen en in de kast gezet. Later wilde ik het schaaltje gebruiken, bij nader inzien niet gedaan, ik had boter op een stukje keukenpapier gedaan en was het kommetje aan het invetten toen ik klaar was was mijn keukenpapiertje zwart en rook ontzettend naar ijzer, dus ik denk niet doen voordat iemand er ziek van wordt. Als het afgeeft op een papiertje dan zit het ook in je bescuitje denk ik dan.

groetjes pluto