1

Onderwerp: Mijn eerste bruidstaart voor de bruiloft van mijn neef.

Afgelopen zaterdag is mijn neef getrouwd, dus had paar maanden ervoor aangegeven dat ik de bruidstaart wel op mijn rekening wilde nemen. Dan kon ik er gelijk mee oefenen. En ook ervaren of het wel de moeite waard was om mijn eigen bruidstaart te maken volgend jaar hihi.
Alles was wel mis gegaan wat er mis kon gaan. De onderste laag was uit mijn handen gevallen, gelukkig wel gewoon op tafel. Fondant was gelukkig alleen gescheurd en er zat deukjes in. Heb toen er maar nog een laagje erover heen gedaan. Alles was gelukkig weg gewerkt.
De middag dat wij richting Antwerpen moesten gaan, was mijn broertje de gene die reed. Hij had een scherpe bocht genomen, waardoor de onderste fondant was gescheurd. Ik kon wel janken. (Heb ik ook wel gedaan.) Gelukkig was het ook aan de achter kan van de taart, dus bij de foto's kon je niet zien dat ie een beetje gescheurd was.
Ik heb wel van iedereen complimenten gehad. Bijna niemand wist uit de familie dat ik taarten maakte. Had ik ook bewust voor gekozen, want wij hebben nogal een grote familiekring.

Dit is hem uiteindelijk geworden.

Alles tips zijn van harte welkom!

Yasmina

http://img576.imageshack.us/img576/7587/taart.jpg

2

Re: Mijn eerste bruidstaart voor de bruiloft van mijn neef.

Ik vindt hem  mooi hoor, moet mijn 1e nog gaan maken :/ als het goed  is in Oktober.
Wat me opvalt op de foto is dat hij ietwat naar rechts gestapeld is, maar lijkt me dan ook erg lastig te doen.
Wat heb jij gebruikt voor ondersteuning tussen de verschillende lagen?Douwels? Wat is je vulling?

3

Ik heb hier die plastic dowels gebruikt. Ben er wel erg tevreden over. Was ban dat ik de volgende ochtend een ingezakte taart zou krijgen.

Ojaah, de taart was gevuld met aardbeienmousse en stukjes aardbei en witte chocolademouse.

4

Mooi hoor en wat een grote meteen, daar zou ik ook de zenuwen van krijgen...

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

5

mamakaat, ik had ook wel erg de zenuwen, want zou eerst henna taart maken. Die zou dan 3 hoog zijn. Dat had ik al een keer eerder gemaakt.

Leuk zeg :D Jij ook uit Roosendaal

6

Nogmaals Yasmina ziet er mooi uit !

wat een enorme en enorm mooie stapel. wat zonde van de scheur! niet slim van je broertje . was je make up niet verpest?
hoeveel personen konden hier van meegenieten?

liefs marieke

8

Cake-Royale schreef:

Nogmaals Yasmina ziet er mooi uit !

Dankje wel schat.

9

mariekepieke schreef:

wat een enorme en enorm mooie stapel. wat zonde van de scheur! niet slim van je broertje . was je make up niet verpest?
hoeveel personen konden hier van meegenieten?

Ik had zelfs die dag een ontstoken oog. Ben toen ook maar naar de huisarts geweest voordat ik richting de bruiloft ging. Gelukkig hadden de oogdruppels goed geholpen.
Make-up had ik op bruiloft nog even kunnen bijwerken. Wij waren als eerst aangekomen in de zaal. hihi

10

mooi !

11

mooi! en leuk dat je dit voor je eigen broer kunt maken, maakt het wel extra speciaal..

12

nou ik zou je telefoon maar uitzetten , want anders gaan ze je zo bellen voor de volgende opdracht hiihi :lol:

want je hebt je hobby nu wel bekendgemaakt hahah :lol:

wat balen van je pech zeg , kan me voorstelle dat je dan een dikke traan laat !

het is iig een hele mooie bruidstaart !

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

13

Ze waren gelijk die nacht bij me gekomen om bestellingen bij mij te doen. Mijn andere tante gelijk hahaha. In september trouwt jou andere neef, dus je weet wat jou te wachten staat  :nooo

Dankje wel sam! :D

14

hihiih , ja dat was te verwachten hee ahhaha :lol:

nou kun je iig goed voor je eigen bruiloft oefenen !

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)