1

Onderwerp: wie helpt even met de planning

Mijn dochters willen graag zelf taart versieren voor hun juffen als afscheidscadeautje op maandag. Natuurlijk mag dat, alleen hebben we een vrij druk weekend voor de boeg, en dan 2 meisjes die graag bij elke stap willen helpen, moeilijke combinatie. Nu dacht ik met hen morgennamiddag de biscuits te bakken, en goed ingepakt te bewaren. Zaterdag de vullingen maken (frambozenmousse en witte chocolademousse met slagroom en botercrème) en deze in de koelkast bewaren, zondagvoormiddag taarten vullen en versieren, en vervolgens in de koelkast om ze maandag mee naar school te nemen (waar ze in de koelkast kunnen tot de juffen ze meenemen naar huis)
Wat denken jullie? Is dat haalbaar, zullen de taarten er dan nog goed uitzien en lekker smaken?

2

Re: wie helpt even met de planning

Ik heb gelezen in een boek van basis taardecoartie dat je biscuits zelfs 1 week op voorhand kunt maken, zolang je ze goed luchtdicht afsluit. De vulling zou ik echter wel pas zondag maken. Rekening  houdend met de 3 dagen regel, anders moeten de juffen alles maandagavon op eten. Succes!

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

Hmm, zaterdagavond de vulling maken zou dan wel kunnen, dus? Want als ik zondag pas de vulling maak, dan kan deze niet opstijven voor ik de taart vul, natuurlijk.

4

Je planning ziet er goed uit hoor :thumb: De biscuits zou ik zelf nog 2 nachtjes in de vriezer gooien, die zijn met 2 uurtjes ontdooid. Een biscuit een week bewaren zou ik zeker niet doen, het wordt daar zo droog van.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Pooh schreef:

Je planning ziet er goed uit hoor :thumb: De biscuits zou ik zelf nog 2 nachtjes in de vriezer gooien, die zijn met 2 uurtjes ontdooid. Een biscuit een week bewaren zou ik zeker niet doen, het wordt daar zo droog van.

Vriezer zit echt helemaal vol met ijs en vlees voor barbecue maandagavond, dus dat gaat niet lukken. Maar als ik zaterdagavond de vullingen maak, kan ik overdag de biscuits bakken, dat is weer een nachtje uitgespaard.