1

Onderwerp: Bakvorm 7,5cm diep of 10 cm diep

Ik wil vrijdag van mn verjaardagscenten een aantal nieuwe bakblikken kopen.
Aangezien de bloemvorm goed bevalt(biscuit valt er zo uit!!!) heb ik besloten mn springvormen de deur te wijzen
(nooit oude schoenen wegdoen voor je nieuwe hebt)
En nieuwe bakvormen te kopen.
Wat zal ik doen de 10cm diep of de 7,5 cm diep.....
Twijfel twijfel twijfel! :lol:
Alvast bedankt dames....

2

Re: Bakvorm 7,5cm diep of 10 cm diep

Ik lees even mee, zit ook voor dit dilemma!!!

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

3

Mn springvormen doe ik namelijk ook altijd wel verhogen(ben toch bang dat het overstroomt, naar aanleiding van het oops moment topic :lol:, en het is niet zo dat ze zo enorm veel hoger worden (denk 8,5 cm) , maar dat verhogen is ook best wel irri.

4

7,5 :Y
10 klinkt best leuk, maar meer dan 10 cm hoge taarten vind ik zelf niet mooi, het snijdt erg lastig aan en je moet alle tabellen omrekenen omdat ze voor 7,5 cm zijn gemaakt. Ik zou lekker voor 7,5 gaan. Die ene keer dat je om wat voor reden een hogere taart wilt, kan je altijd nog verhogen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

ok, en zou het ook niet veel handiger zijn omdat je dan niet meer hoeft te verhogen (aangezien ze wel altijd (ruim) 1 cm hoger dan de rand van mn huidige vorm worden, met bakpapier verhoogd)

6

Ik zou gaan voor 10 cm.

Je kunt hierin namelijk ook kleinere (lagere) taarten bakken, andersom moet je gaan verhogen.

Ik heb zelf allemaal 10. Nog eentje lager = spijt.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

ik heb 10 cm en ben er erg blij mee. je hoeft ze idd niet zo vol te doen.

liefs marieke

8

ok, het is even een uitgave, maar denk dat ik toch voor 10cm ga dan :Y

9

LucyBW schreef:

Ik zou gaan voor 10 cm.

Je kunt hierin namelijk ook kleinere (lagere) taarten bakken, andersom moet je gaan verhogen.

Ik heb zelf allemaal 10. Nog eentje lager = spijt.

:Y

10

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

Ik ben ook fan van de 10 cm: niks geen bakpapier meer gebruiken. Niet dat ik nu hogere kapsels maak, maar wel eenvoudiger.

Groet, Jolanda

12 Laatst bewerkt door Dot (25-06-2010 06:05)

het klopt wel, dat je in een 10cm pan ook lager kunt bakken, maar denk eens mee, een kapsel van 8, 9 cm of zelfs 10cm hoog, moet je dus wel minstens 3 lagen vulling tussen doen, je taart wordt dan wel minstens 10-12 cm hoog!! Is dat alleen mooi voor het uiterlijk, of komt het ook de smaak ten goede?

Groetjes, Dorothea.

13

ik bak sinds kort ook in de 10 cm bablikken. ideaal dat je niet meer hoeft te verhogen. en ie gebruik gewoon de normale hoeveelheid beslag de taart hoeft toch niet 10 cm hoog te zijn ookal is de bakvorm dat

Groetjes Nathalie

14

Dot schreef:

het klopt wel, dat je in een 10cm pan ook lager kunt bakken, maar denk eens mee, een kapsel van 8, 9 cm of zelfs 10cm hoog, moet je dus wel minstens 3 lagen vulling tussen doen, je taart wordt dan wel minstens 10-12 cm hoog!! Is dat alleen mooi voor het uiterlijk, of komt het ook de smaak ten goede?

Ik verbaas me altijd over de opmerking, dat je met vulling een aantal cm meer krijgt. Ik bak mijn kapsels op een cm of 9 en meestal is er na 4 (!) lagen vulling een taart over van 8,5 cm! Bij mij komen er geen cm bij (ik druk alles een beetje aan, na het vullen zet ik er iets zwaarders op, om rechte strakke taarten te krijgen. En ik durf echt heel hard te zeggen, dat mijn taarten lekker zijn  :D

Groet, Jolanda

15

Ik heb ook 7,5 en mijn kapsels zijn ook net zo hoog, 7-8 cm. Na vullen (3 lagen) zijn mijn taarten ongeveer 9 cm. Vind ik hoog zat. Anders krijg je van die hoge smalle stukken. Onpraktisch.
Maar als je twijfelt zou ik toch voor de 10 gaan. Anders krijg je misschien spijt.

16

Ik heb ze van 7.5 en er komt altijd al een bolletje op, met drie lagen vulling. Echt, hoog zat!

Jacqueline

17

getver....
Ik begin net met taarten bakken en twijfel ook erg aan welke ik ga bestellen....(10 cm diep of 7,5 cm)
ik weet al wel dat ik de 12,5- 20 en 27,5cm ga bestellen ( vind ik mooi stapelen.)
maar welke diepte...( ben niet een type die met bakpapier aan de pruts ga...)
alleen alle tabellen zijn gebaseerd op de 7/7,5 cm diepe pannen....

Twijfel de Twijfel....

18

Ik heb de 7,5 cm en pasgeleden vroeg mijn moeder of ik geen lagere taarten kan maken. ;)

Groetjes Karine

19 Laatst bewerkt door Jol321 (21-02-2011 11:10)

Sueda schreef:

getver....
Ik begin net met taarten bakken en twijfel ook erg aan welke ik ga bestellen....(10 cm diep of 7,5 cm)
ik weet al wel dat ik de 12,5- 20 en 27,5cm ga bestellen ( vind ik mooi stapelen.)

Twijfel de Twijfel....

Ik zou zonder twijfel zeker voor de 10 cm pannen gaan  :Y  Ik vind ze ideaal! Dat wil niet zeggen, dat je 10cm kapsels moet bakken, maar je hebt geen bakpapier nodig.

Groet, Jolanda

20

Jol321 schreef:
Sueda schreef:

getver....

Twijfel de Twijfel....

Ik zou zonder twijfel zeker voor de 10 cm pannen gaan  :Y  Ik vind ze ideaal! Dat wil niet zeggen, dat je 10cm kapsels moet bakken, maar je hebt geen bakpapier nodig.

bedankt voor je antwoord!
Ik twijfelde of iemand dit nog zou lezen, daarom ook een nieuw bericht angemaakt over dit onderwerp...

alvast bedankt!