1

Onderwerp: Vervoeren taart (help... omgeving venlo)

hi dames en misschien ook wel heren,

Ik mag de taart voor de 18de verjaardag van mijn nichtje maken. Geweldig natuurlijk (slaap er al paar nachten minder om...) maar ik moet 2 uur rijden met de taart..... En net nu het heel warm gaat worden.
We passen de rij tijd al aan naar vrijdag avond waarschijnlijk ... (of zaterdag ochtend heeeeel vroeg).

Is er iemand die tips heeft hoe ik dit kan aanpakken.
Hij gaat 4 hoog worden, grootste is 26cm (rond) en kleinste is 13cm (vierkant) met daar tussenin nog een vierkant en rond...

Is er misschien iemand in mijn omgeving (buurt van Venlo) die een koele transport box heeft...??
Wie kan me helpen.
Heb zelf wel een koelbox, maar daar passen de 2 grootste maten niet in....
Heb ook al gedacht om in Hoofddorp (bij mijn zus en nichtje thuis) pas te stapelen, maar dan moet ik ook nog spullen mee nemen om daar af te werken en dat vind ik te veel druk.

Nou sta open voor alle suggesties... ;-)
Alvast bedankt voor de moeite.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

2

Re: Vervoeren taart (help... omgeving venlo)

Misschien invriezen en dan onderweg in de auto laten ontdooien?
Met deze temperaturen moet dat lukken, is alles waarschijnlijk precies ontdooid als je aankomt.

Carpe diem... Of pluk eens een taartje!

3

Jon schreef:

Misschien invriezen en dan onderweg in de auto laten ontdooien?
Met deze temperaturen moet dat lukken, is alles waarschijnlijk precies ontdooid als je aankomt.

dat lijkt me een erg groot risico hoor, te hard ontdooien gaat nie goed  :nooo
Ik neem aan dat je geen airco in de auto hebt. Zou het eigenlijk ook even niet weten, gewoon hard rijden met de raampjes open :lol:

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

4

Ik zou iets met koelelementen proberen. Ook al passen de grootste misschien niet in een koelbox, een koelelement erbij (eronder??) moet toch ook helpen lijkt me.

Succes

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Hahahaha... zal je zien.
airco is kapot.... grrrrr

Dan gaan we gewoon hard rijden en ramen open..... alvast bedankt.
(ik vind invriezen een te groot risico).

Gr, miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

6

En in een koeltas met koelelementen? Gewoon zo'n boodschappending van de lidl, ah, super etc. Die zijn niet zo duur en je kunt er wel een grote doos inschuiven. Scheelt allicht ;)

Ik weet wat je door gaat maken trouwens, ik stap vrijdag om half twee met twee taarten in de auto voor anderhalf uur :rolleyes:

Ben benieuwd, gelukkig doet onze airco het wel ;) en ik stapel ze daar ter plekke pas.

Veel succes in ieder geval :thumb:

If life gives you lemons, make lemonade

7

Of die papieren koeltas die je bij de Makro kan kopen voor je diepvriesprodukten...  :think:  Die is volgens mij nog iets breder als een supermarkt koeltas..

8

Mail eens even naar Lorelientje....ik weet nog dat haar vader een geweldige soort "koel"doos voor haar had gemaakt voor de wedstrijd van T&T vorig jaar...misschien mag je het lenen?!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

[move]---> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Ik moest laatst een taart vervoeren, ook bijna 2 uur rijden en de thermometer tikte op een gegeven moment 29 graden.

En ook geen airco :s

Ik had 'm in een grote kartonnen doos gedaan, en 4 bevroren koelelementen tegen de zijkant van de doos getaped.

(wel oppassen dat ze met geen mogelijkheid de taart kunnen raken ivm met condensvorming als ze ontdooien.)

Over de doos had ik zo'n zonwerend scherm (wat ook wel eens voor autoramen zit) gelegd.

De taart was bij aankomst nog vrij koel vanbinnen :) Misse geslaagd dus. Uiteraard had ik buiten de koelkast houdbare vullingen gebruikt.

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

11

dat van die koel elementen aan de doos plakken vind ik ook wel een goede optie.... brrrr vind het zooo mega spannend...

gr, Miriam

12

en nu maar duimen dat je niet in de file komt!!! Heel veel succes!!

volgens mij zitten we allemaal te zweten over hoe gaan we onze taarten vervoeren met het warme weer... in de winter zijn we bang om te glibberen.. hahah heerlijk die variatie!

groeten, Bianca
TAART in huis