1

Onderwerp: Oven kapot of toch niet? scheve biscuit

Ik heb nu al een paar weken last van dat de biscuit aan 1 kant lager is dan de andere kant. Het is maar een klein stukje wat lager is, maar wel echt vervelend. Weet het wel op te vullen, want anders krijg je een scheven taart.

Nu vandaga heb ik eens uitgeprobeerd om een natte handdoek om de bakpan te doen om rechtere biscuits te krijgen, maar ook nu zie ik in de oven dat 1 kant weer iets lager is.

Zou mijn oven kapot kunnen zijn??? Of heb ik gewoon dikke pech???

Groetjes Mimi

2

Re: Oven kapot of toch niet? scheve biscuit

misschien ligt je rooster scheef in de oven? of dat de ophanging aan de ene kant lager is dan de andere kant??

Groetjes, Dorothea.

3

Het lijkt me niet mogelijk dat mijn rooster scheef hangt, het is ook maar een klein stukje dat wat afhangt.
Het is ook pas sinds enkele weekjes.

Ik heb nu halvewege de bakpan gedraaid en dan blijft ie recht.

Zou het kunnen dat de luchtcirculatie niet meer geleidelijk verloopt?

Groetjes Mimi

4

Doe je het op hete lucht??
Dat probleem heb ik nl. wel gehad. Ik ben toen begonnen met gwoon boven en onderwarmte en nu gaat het perfect.

Wrs. heeft dat dan iets te maken met de uitvoer van hetelucht.
(werd mij verteld)
Suc6

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

5

Wanneer ik bv een appeltaart bak draai ik deze ook na 3/4 van de baktijd om. Bij een biscuit kan dit niet omdat dan de biscuit in gaat zakken, tenminste bij mij. Nou moet ik zeggen dat ik het met een biscuit nog niet gehad heb dat deze aan een kant minder hoog was. Maar het ligt volgens mij idd aan de hetelucht. Je zegt dat je dit pas sinds een paar weken hebt. Daarvoor dus niet?