1

Onderwerp: [FEEDBACK] Allereerste bruidstaart

Mijn schoonzusje trouwde vandaag. Als verrassing voor haar had mijn schoonmoeder aan mij gevraagd of ik een bruidstaart wilde maken. Maar dan wel eentje met een kwarktaartje met aardbeien bovenop, want dat is de enige taart die mijn schoonzus lust  :s

Vol goede moed aan de slag gegaan met het trouwthema; strand en slippers. De 1e 2 lagen gaven niet zoveel problemen, maar van die kwarktaart heb ik echt de zenuwen gekregen. Die heb ik vanmiddag net na de trouwerij uit de koelkast gehaald en binnen een kwartier op de taart moeten plaatsen. De gasten stonden al bij de voordeur en ik was nog bezig in de keuken  :x  Nee hoor ik heb geen stress  :grr:

Dit is uiteindelijk wat het is geworden.....

Zonder de kwarktaart:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-X3IFNTIR.jpg

Met kwarktaart:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GSFXWCXY.jpg

De vulling van de kwarktaart: verse aardbeien
http://www.mijnalbum.nl/Foto-THTC7H8F.jpg

Als iemand tips heeft hoe je een kwarktaart strakker krijgt dan hoor ik dat graag, vond het nu eigenlijk een beetje jammer van de taart.

Groetjes Brigitte

Re: [FEEDBACK] Allereerste bruidstaart

idd, zonde van je taart dat die kwarttaart erop moest!  :/ Ik vind je taart erg mooi :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

jammer dat je schoonzus alleen kwarktaart lust.... ik vind hem zonder mooier ;)
ik heb zelf geen idee hoe je die mooi strak kan krijgen.... het totaal plaatje is uiteindelijk wel leuk!!!

4 Laatst bewerkt door monique53 (21-06-2010 19:43)

prachtig.

je vraagt om feedback. Ik vind in zo'n geval, ook al is ze de bruid, dat je toch gewoon je prachtige bruidsstapel had moeten maken. En dat er dan (in de keuken of zo) een kwarktaart had moeten staan, waar dan een stuk voor de bruid afgesneden kon worden.

5

Ik vind hem erg mooi. Tip voor een strakke kwarktaart: maak hem in een springvorm bekleed met bakpapier, als hij daklaar is haal je de springvorm weg en trek je het bakpapier heel voorzichtig er af.Je moet wel het papier heel strak in de vorm doen anders krijg je nog vouwen erin. Zo is het hoe ik het altijd doe ;) en dan zijn ze wel mooi strak :Y Maar voor de rest vind ik het een mooie taart.

6 Laatst bewerkt door Hobbytaart (21-06-2010 19:48)

monique53 schreef:

Ik vind in zo'n geval, ook al is ze de bruid, dat je toch gewoon je prachtige bruidsstapel had moeten maken. En dat er dan (in de keuken of zo) een kwarktaart had moeten staan, waar dan een stuk voor de bruid afgesneden kon worden.

Dat heb ik vanmorgen nog geprobeerd er doorheen te krijgen, maar hij moest en zou er bovenop komen. Nou ja, dan maar erop  :mad:

Schoonzusje vond 'm overigens wel prachtig en alle andere gasten ook. Maar ik maak niet snel meer iets met een kwarktaart. Wat een ondingen!

Groetjes Brigitte

ow zie nu pas dat er feedback staat...

ben het wel met monique eens, ik was inderdaad ook niet akkoord gegaan.

En verder vind ik je taarten (onderste 2 dus) erg laag lijken. er staat een fles wijn naast, en als ik een 3 hoog taart maak, is die taart denk ik wel even hoog als de fles. ik heb trouwens geen idee wat de lengte van een fles is, maar dat terzijde, gewoon op t oog dus :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8 Laatst bewerkt door Hobbytaart (21-06-2010 19:53)

Taarten zijn inderdaad wel lager dan ik hier verder op het forum zie. Geen idee hoe jullie ze zo hoog krijgen  :( 
Bak in een bakvorm van 7 cm hoog. Hoger dan dat worden ze ook echt niet  :s
Op het forum zie ik echter hele hoge taarten waar ik eerlijk gezegd wel een beetje jaloers op ben.  :Y

Gebruik overigens ongeveer 2x 1cm vulling (botercreme met jam)

Groetjes Brigitte

9

ik vind hem leuk! haha wel gek om zo'n taartje er bovenop de doen.

ik heb zelf ook een keer een strakke kwarktaart gemaakt. kost veel tijd maar ziet er wel leuk uit!
dus wel biscuit bakken en in 2 lagen snijden.
leg vervolgens laag 1 van het biscuit in een iets grotere vorm (ong 1cm groter) zodat je een rand om het biscuitlaagje hebt voordat de vorm begint.(handig om het karton al in de vorm te leggen!!!)
verdeel wat aardbeien over het biscuit.
schep dan laag 1 van de kwarkvulling er op. smeer goed aan. laat het hard worden.
volgende laag biscuit er op en weer aardbeien (niet te veel). en smeer de laatste laag kwarktaartvulling er op. laat nu een nachtje staan.
vervolgens verwijder je de vorm. en pak je de taart op door zijn karton. maak een mes warm met kokend water. en maak daar de taart strak mee.

succes!!

Enthousiaste groet, Maxime

10

Leuke taart maar idd zonde van die bovenste kwarktaart.

Ik gebruik bijna altijd de kwarktaart als vulling in de taarten. Gewoon de mix gebruiken (die zonder bodem)
Het lekkerste vind ik om hem dan te maken met citroenkwark. Heel erg fris!

Misschien was dat een idee voor je schoonzus geweest!

Maar ja, klant is koning en als die tevreden zijn heb je het goed gedaan!

een mooie taart hoor :Y

Taarten en cupcakes uit Venhuizen
www.bettinehaartaarten.nl

mooie taart

carpe diem

13

Ik vind m hartstikke leuk. En die kwarktaart staat er goed op met dat 'zand' erop. Toch juist fijn dat ie zo ook nog in de smaak valt!

14

Vind het ook zonde dat de kwarktaart erop staat, want je taart zelf is prachtig, misschien had je de kwarktaart nog kunnen afsmeren met het een of ander zodat het toch één geheel zou zijn.

Maar hij is evengoed mooi hoor !!  :thumb:

15

Bedankt voor al jullie leuke en eerlijke reacties  :lol:
Dit maakt het forum denkt ik ook zo mateloos populair. Er staan altijd mensen paraat om je te voorzien van tips en trucs en daarnaast krijg je ook nog eens allerlei complimentjes  :) .
Hierdoor word ik gestimuleerd om nog meer taarten te gaan maken en mijn technieken te verbeteren.

Nogmaals hartstikke bedankt  :thumb:

Groetjes Brigitte

16

Mooi ondanks de kwarktaart! Leuk geheel zo :)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

17

Ik zou hem gevuld hebben met kwark......en gevraagd hebben om de marsepein of fondant maar aan de kant te leggen dan! Dit is zooooo jammer van de mooie taart.
Verder ziet hij er mooi strak uit!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!